قابلیت شمارش یا تشخیص خودکار سوژه یا (Automatic Number Plate Recognition) در بسیاری از دوربین های مداربسته وجود دارد. و به عنوان یک تکنولوژی کارآمد و متحول کننده در صنعت سیستم های نظارتی و امنیتی محسوب می گردد.
یک از شرکت های تولیدکننده این دوربین ها شرکت هایک ویژن است. با استفاده از تکنولوژی بکاررفته در این نوع از دوربین ها در کنار نرم افزار مدیریت تصاویر iVMS-5200 بسیاری از مشکلات ترافیکی، مدیریت مکان کسب و کار، پارکینگ های بزرگ و … برطرف می گردد.
دوربین های ANPR دوربین های مداربسته ای هستند که می توانند به طور اتوماتیک بر رخداد های ترافیکی نظارت داشته باشند. از جمله کاربرد های مهم آن این است که می توانند پلاک انواع وسایل نقلیه را خوانده یا تشخیص دهند.
این دوربین ها قادرند پلاک خودرو ها را در بین لاین های مختلف تشخیص دهند. همچنین از جمله ویژگی های مهم آنها امکان تشخیص پلاک خودروها در شرایط آب و هوایی بد یا نور نامساعد است. دوربین های ANPR توانایی شناسایی و تشخیص پلاک خودرو را از طریق سیستم تجزیه و تحلیل خود داشته و در ۴ سری طبقه بندی می گردند. اطلاعات پس از ثبت توسط دوربین ها به مرکز مدیریت هوشمند سیستم یا دستگاه ضبط NVR (مجهز به نرم افزار iVMS-5200 ) ارسال می گردند.

منبع: tticctv


فروشگاه سیستمهای حفاظتی و نظارتی


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]