سنسور دوربین ، یکی از مهمترین بخش های برد دوربین می باشد، به صورتی که اگر این سنسور از نوع چینی درجه ۳ یا یک جنس اصطلاحا غیر حرفه ای باشد، باعث ایجاد افت تصویر در ابتدا یا به مرور زمان میشود. شاید این یکی از دلایل اصلی تفاوت قیمت بین دوربین ها است. دوربین بدون نام و نشان با کیفیت ۲ مگاپیکسل با قیمتی پایین تر ، با دوربین ۲ مگاپیکسل با کیفیتی مانند Akitan ، حتما تفاوتهایی دارد که این قیمت را رقم میزند.

در دوربین های Akitan ، از سنسور Sony ژاپن ، مدل IMX323 استفاده شده است. البته در ابتدای ورود این دوربین به بازار، از سنسور IMX322 استفاده شده بود که تصاویر عالی داشتند، حال با ارتقاء برد این دوربین، از IMX322 به IMX323 ، باعث ثابت ماندن همان کیفیت قبل ولی کاهش قیمت شده است.

همه این موارد در کنار یک پردازنده قدرتمند کره ای ، Next Chip مدل NVP2441 ، باعث شده است که این دوربین به یک دوربین کاملا حرفه ای از نظر کیفیت و قدرت پردازش تبدیل گردد.

به بحث اصلی برگردیم، سنسور IMX323 ، ورژن ارزانتر IMX322 می باشد ولی با همان کیفیت و همان قدرت.

اگر به تصاویر زیر نگاه کنید، مقایسه دو سنسور IMX323 و IMX322 را نشان میدهد که هیچ تفاوت تصویری بین این دو سنسور در دوربین های Akitan وجود ندارد

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2017/08/399_IMX322_vs_IMX323.jpg”]

همیشه به یاد داشته باشید که در تست تصویر در شب، میتوانید مقایسه بهتری را انجام دهید.

حال نکته اصلی اینکه در بازار دوربینی با همین مشخصات در حال فروش بوده ولی قیمت پایین تر !!! دلیل چیست.

شاید با این بررسی کوتاه، به این نتیجه رسیده باشید که حتما سنسور مورد استفاده در دوربین های HD قیمت پایین ، ایرادی دارند و یا … . به جرات میتوانیم بگوییم که تمام دوربین های HD موجود در بازار ایران که با قیمت شگفت انگیر و بحث برانگیر در حال فروش هستن، از سنسورهای متوقف شده در خط تولید ( بدلیل عدم کسب امتیاز لازم برای داشتن تصویر مناسب ) استفاده شده اند. یعنی اینکه برخی سنسور ها در زمان تست به دلیل عدم کارایی مناسب، از خط تولید خارج میشوند ولی متاسفانه برخی دوستان سودجو، به دلیل پایین بودن قیمت این بردها،درخواست نصب آنها را بر روی دوربین های سفارش داده شده خود میشوند. همین دلیل اصلی پایین بودن قیمت برخی دوربین ها در بازار است که در آینده مشکلات اساسی از قبیل افت تصویر به مرور زمان را دارند.

اگر در کنار مشخصات تصویری دوربین Akitan، گارانی معتبر آرکا سرویس را نیز اضافه کنید، شما دوربینی خواهید داشت که هم کیفیت ، هم قیمت و گارانتی عالی نسبت به بازار دوربین مداربسته در اختیار خواهید داشت.

برای مثال، یک نمونه تست تصویر چنین سنسورهایی با سنسور IMX323 را میتوانید در شکل زیر ببینید:

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2017/08/399_IMX323.jpg”]

حال سوال من از شما عزیزان این میباشد که، ارزان بودن برای شما مهم است یا کیفیت خوب، جنس بی کیفیت خوب است یا داشتن امنیت بالا.

 

امیدوارم با این مقاله بتوانیم اطلاع رسانی دقیقی نسبت به دوربین های بازار با قیمت سوال برانگیز ، داشته باشم.

 


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]