در بعضی از پروژه ها ما امکان استفاده از سیم را نداریم و باید از دوربین های بیسیم استفاده نماییم ,دوربین های بیسیم در بازار مدل های اندکی دارند و از چند مدل بیشتر نمی توان استفاده نمود.

استفاده از دوربین های مدار بسته بیسیم چند مشکل دارد و همین طور چند مزیت که در زیر به مشکلات این دوربین ها اشاره خواهیم کرد و راهکار های رفع آنها را توضیح خواهیم داد.

۱ : ست نشدن رنج IP دوربین با دستگاه – برای اینکار اول هر دوربین را جداگانه به یک کامپیوتر متصل نمایید و از منوی خود دوربین IP دوربین را تغییر دهید و سعی کنید رنج IP دوربین هایی که دارید نزدیک به هم باشد.

۲: قطعی زیاد تصویر – برای زفع این مشکل شما نمی توانید کار خاصی انجام دهید فقط می توانید آنتن دوربین را عوض کنید یا دوربین را جایی نصب نمایید که تا دستگاه دارای مانع خاصی نباشد.

در کل استفاده از دوربین مدار بسته بیسیم فقط در مواردی توصیه می شود که متراژ پایین و بدون مانع داشته باشیم.

روش هایی دیگر نیز وجود دارد که به شما کمک می کند تا بدون نیاز به سیم کشی انتقال دیتا دهید , شما می توانید از آنتن های Nanostation استفاده نمایید .

این آنتن ها یک فرستنده دارند که از طریق کابل به دوربین متصل می شوند و با ریسیوری که در نزدیکی دستگاه NVR است می توانند ارتباط برقرار نماییند .این آنتن ها دارای برد های مختلفی هستند و می توان بنا به متراژ آنتن مورد نظر را تهیه نمود.

منبع: aryadidcctv.com

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]