دوربین های مداربسته هایک ویژن به چند دسته تقسیم می شوند که در این سری راهنماها سعی شده است نحوه انتخاب هر مدل و تفاوت های آنها اشاره شود.

انتخاب دوربین های هایک ویژن با توجه به نوع

دوربین دام هایک ویژن: دوربین های مداربسته دام هایک ویژن معمولا استفاده داخلی دارند. البته در این سری دوربین ها، دوربین های با استاندارد IP66 نیز وجود دارد اما به توجه به شکل دوربین معمولا از آنها در محیطهای مسقف استفاده می شود.
این دوربین ها با سه سری چیپ ساخته می شوند. DIS، PICADIS و CCD (البته سری های متفاوتی از CCD در دوربین وجود دارد) در ادامه مطلب در رابطه با تفاوت این چیپ ها به صورت مختصر صحبت خواهیم کرد.
دوربین بولت هایک ویژن: دوربین های مداربسته بولت هایک ویژن همگی دارای دو ویژگی اصلی هستند. اول همگی انها بدنه ای ضد آب و IP66 دارند و دوم اینکه تمامی آنها دارای دید در شب IR هستند.
این دوربین ها به صورت عمومی برای استفاده در محیطهای صنعتی یا غیر مسقف استفاده می شوند. این دوربین ها با سه سری چیپ تصویر DIS، PICADIS و CCD (البته سری های متفاوتی از CCD در دوربین وجود دارد) ساخته می شوند.
دوربین باکس هایک ویژن: خصوصیت اصلی دوربین های مداربسته باکس هایک ویژن مانند بقیه دوربین های باکس امکان نصب لنز خارجی برای دوربین هاست. این دوربین ها در کاربردها تخصصی تر مورد استفاده قرار میگیرند، مثلا زمانی که شما نیاز به دوربین با لنزی داشته باشید که به صورت وریفوکال وجود ندارد. دوربین های باکس هایک ویژن گرچه فاقد دید در شب IR هستند اما حداقل نور مورد نیاز آنها انقدر کم است که در محیطهای کاملا کم نور هم تصویری با بالاترین کیفیت برای شما ایجاد می کند. این دوربین ها عموما دارای چیپ تصویر CCD (برای تولید تصویر در نور کم) هستند.
دوربین اسپیددام هایک ویژن: دوربین های اسپید دام هایک تنها سری از این دوربین ها هستند که دارای حرکت مکانیکی در دوربین هستند. استفاده از این دوربین ها عموما جنبه مانیتورینگ دارد. استفاده از دوربین های اسپید دام برای کاربردهای امنیتی عموما کار منطقی نخواهد بود (به علت اینکه دوربین نمیتواند تمام زوایای اطراف خود را ببیند).
دوربین های مدار بسته اسپید دام در دو نوع با دید در شب IR و بدون این دید در شب ساخته می شوند. با این حال به علت استفاده از چیپ های تصویر CCD و Super HAD نور مورد نیاز این دوربین ها خیلی کم است و در نور کم هم تصویر خوبی به شما میدهند. دوربین های اسپید دام هایک ویژن با زوم ها بین ۲۲x تا ۳۶x ساخته می شوند.

در رابطه با چیپ تصویر دوربین های هایک ویژن

دوربین های هایک ویژن به صورت کلی به دو نوع DIS و CCD تقسیم می شوند. چیپ های DIS که در دو نوع ساده و PICADIS ساخته می شوند معمولا در سری دوربین های اقتصادی (ارزان قیمت) هایک ویژن قرار می گیرند. در مقایسه دو چیپ DIS و PICADIS باید گفت که چیپ اول از نظر قیمت به مراتب به صرفه تر خواهد بود اما حساسیت پایین تری نسبت به نور دارد و به ویژه در نور کم تصویر خیلی مناسبی برای شما ایجاد نخواهد کرد. چیپ های PICADIS نوع اصلاح شده از چیپ DIS هستندکه نسبت به آن قیمت بیشتری دارند اما حساسیت آنها نسبت به نور به مراتب مناسب تر است و کیفیت تصویر قابل قبولی برای شما ایجاد می کنند.
دوربین های سری CCD هایک ویژن به علت بالا بودن قیمت آنها با استقبال کمتری رو به رو شده اند. هایک ویژن معمولا دوربین های CCD را در دو نوع CCD ساده و سری Exview HAD تولید میکند. دوربین های دارای چیپ Exview HAD دوربین هایی با قابلیت فوق العاده در شب و برد بسیار بالای دید در شب هستند.


 [list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]