بگذارید کمی در مورد قابلیت Starligh بگوییم. یکی از اساسی ترین مشکلات دوربین ها ، که البته تعیین کننده قیمت هم می باشد، سردرگم بودن دوربین یا گیج زدن دوربین در زمان غروب آفتاب و زمانی که نور در محیط کم است ولی امکان دید وجود دارد. بله در مورد lux یا لوکس دوربین سخن میگوییم.در زمانهایی از روز ، نور محیط کم میشود، به گونه ای هوا نیمه تاریک است ولی شما دید کافی به محیط دارید، در این زمانها تفاوت دوربین ها با یکدیگر مشخص میشود.

سوال اینست،به چه صورت؟

هر شرایط نوری ، یک عدد یا یک لوکس برای آن مشخص شده است. هرچقدر لوکس دوربین پایین باشد، دوربین همانقدر مادون قرمزش دیرتر روشن میشود و هم دیرتر تصویر سیاه و سفید میشود. مثلا دوربین با لوکس ۰٫۱ تفاوت زیادی با لوکس ۰٫۵ و تفاوت خیلی زیادی با ۰٫۰۵ دارد. یعنی اینکه وقتی نور در محیط کم میباشد، دوربین با لوکس ۰٫۱ ، محیط را کاملا تاریک نشان میدهد و مادون قرمز مجبور به روشن شدن میشود، و وقتی لوکس مثلا ۰٫۵ باشد، تصویر کمی قابل دیدن است و وقتی ۰٫۰۱ یا ۰٫۰۵ و هر چقدر کوچکتر باشد، به همان اندازه تصویر روشن تر و رنگی تر خواهد بود.

حال در مورد دوربین های IRLAB اگر صحبت کنیم، در برخی از محصولات IRLAB ، دوربین های سری Starligh وجود دارد که به درستی و بدون نقص در محیط مورد نظر شما کار میکنند. به تصاویر زیر توجه کنید، همانطور که میبینید:

در تصویر اول، دوربین در حالت معمولی و حالت Starlight غیر فعال می باشد

[lightbox thumb=”http://ipmcctv.com/wp-content/uploads/2017/01/star1.jpg”]

در صورتی که در تصویر دورم، قابلیت Starlight فعال بوده و تصویر شخص واضح و حتی به صورت رنگی دیده میشود.

[lightbox thumb=”http://ipmcctv.com/wp-content/uploads/2017/01/start2.jpg”]

دلیل عملکرد خوب دوربین های starlight این برند تایوانی ،  استفاده از پردازنده و چیپ ست FH8523+SC1020 بوده و برای شما تصویری واضح در محیط های کم نور و به صورت رنگی ارائه می دهد. (نکته قابل توجه در این تصاویر ، اینست که دوربین های IRLAB در چنین شرایطی در حالت بدون Starlight، از بسیاری دوربین های چینی بازار که با قیمت بالا و برندهای مطرح فروش میروند، عمل کرده است).

در فیلم های زیر، نمونه ای از عملکرد این دوربین و قابلیت Starlight را مشاهده میکنید.


Starlight غیر فعال می باشد


Starlight فعال می باشد


تهیه و تنظیم: مهندس اسماعیلی


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]