یکی از بحث های مهم در مورد گیت فروشگاهی RF بحث تداخل است منظور از تداخل ایجاد اختلال در عملکرد گیت فروشگاه A توسط گیت فروشگاه B است . این اختلال هنگامی رخ می دهد که دو فوشگاه نزدیک به هم باشند ( در حدود ۵ الی ۲۰ متر ) و هر دو از گیتهایی با تکنولوژی RF استفاده کنند . پارامترهایی که سبب تداخل میشوند عبارتند از:
• استفاده از رنج فرکانسی یکسان توسط هر دو گیت
• بزرگی شعاع میدان مغناطیسی تولید شده توسط یک یا هر دو گیت
• فاصله میان دو سیستم نصب شده از یکدیگر
• حساسیت گیرنده ها که به ابعاد تگ ها ونویز محیط بستگی دارد
برای حل مشکل تداخل احتمالی دزدگیر فروشگاهی RF هنگام نصب گیت فروشگاهی می توان بجای استفاده گیتهای تک فرکانس از گیت های فروشگاهی مولتی فرکانس استفاده کرد . منظور از مولتی فرکانس بودن دستگاه اینست که دستگاه میتواند در یکی از چندین رنج فرکانسی خود کار کند مثلا اگر دستگاه دارای رنجهای مختلف ۸ MHz ، ۵ MHz ،۳ MHz و ۲ MHz باشد میتواند بر روی یکی از فرکانس ها مذکور کار کند این در حالیست که مدل های تک فرکانس تنها در یک رنج فرکانسی غیر قابل تغییر و از قبل تعیین شده میتوانند کار کنند. به این ترتیب در صورت وجود تداخل نصاب گیت یا پرسنل آموزش دیده شده ی فروشگاه می توانند فرکانس ، توان و یا حساسیت دستگاه را طوری تغییر دهند تا مشکل تداخل بر طرف شود.
اگر تنها با تغییر فرکانس دستگاه گیت فروشگاهی بر طرف شود همانطور که در قسمت اساس کار تکنولوژی RF نیز اشاره شد می بایست تمامی تگ های فروشگاه را نیز عوض کرد که هزینه بر است . برای اجتناب از این کار در عرف قانونی بین نصاب های سیستم های RF وجود دارد و آن این است که نصاب دستگاه جدید حق ندارد عملکرد دستگاه های مجاور را مختل کند و همیشه دستگاه جدید را می بایست سازگار کرد . به این صورت این دسته از مشکلات تکنولوژی RF قابل رفع می باشد.
نکته آخر در مورد گیت فروشگاهی RF این که مدلهایی از این نوع گیت ها وجود دارند که در این مدلها بوردهای و آنتهای گیرنده وفرستنده با هم ادغام میشوند که به آن مونو ( MONO ) میگویند . از مونو ها بیشتر مواقعی است استفاده می شود که پهنای درب فروشگاه کوچک است معمولا شعاع عملکرد مونو ها بیشتر از یک متر نیست.

 

 

شماره تماس جهت خرید و نصب:

[list icon=”momizat-icon-phone” ]دفتر فروش تهران: ۰۲۱۶۶۱۲۶۲۳۳,دفتر فروش تهران: ۰۲۱۶۶۹۴۷۸۰۴,دفتر فروش شمال کشور: ۰۱۱۳۵۲۹۱۶۶۳[/list]

این محصول را از بزرگترین سایت دوربین مداربسته و تخصصی ترین سایت گیت فروشگاهی ، IPMCCTV تهیه نمایید.

مشاهده مشخصات و قیمت در فروشگاه

 


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]