دوربین مداربسته

تکنولوژی AHD همانند دو رقیب خود   HDCVIوHDTVI در عرصه سیستم های نظارت تصویری بر مبنای کیفیت HD و انتقال از طریق کابل کواکسیال در دنیا مطرح می باشد که مزیت نسبی AHD قیمت پایین تر آن می باشد .

اما واقعیت موجود در این تکنولوژی و آنچه در بازار ایران دیده می شود حاکی از عدم کیفیت مناسب و تناقض  در ادعاهای گفته شده می باشد که در ذیل به بعضی از آنها اشاره می شود :

  • تعداد فریم های ضبط شده در دستگاههای ضبط AHD پایین تر از میزان ادعایی می باشد و بجای ۲۵ فریم در ثانیه ۶ فریم در ثانیه ضبط می نماید .
  • در این دستگاه ها شما اگر بخواهید رزولوشن ۹۶۰H را همزمان با ۷۲۰P قرار دهید باید بصورت زوج عمل نمائید یعنی برای یک دستگاه ۴ کاناله شما ناچارید ۲ عدد دوربین آنالوگ با رزولوشن ۹۶۰H و ۲ عدد دوربین AHD  با رزولوشن ۷۲۰P قرار دهید و این قدرت تصمیم گیری و انتخاب را از شما می گیرد .
  • امکان ضبط و نمایش تصاویر دوربین ها با رزولوشن ۲MP هم زمان با ۷۲۰P و ۹۶۰H در یک دستگاه وجود ندارد .
  • دستگاههای ضبط AHD با کیفیت ۲MP در دو مدل ۱۲FPS,25FPS می باشد که مدل ۲۵FPS آن فوق العاده گران می باشد و مقرون به صرفه نیست .

در پایان باید گفت تناقضات و مشکلات گفته شده باعث می شود مصرف کننده از انتخاب این محصول حتی با توجه به قیمت پایین تر آن صرف نظر کرده و نسبت به خرید از دو تکنولوژی HDTVIو HDCVI  (خصوصیات HDTVI را در این مقاله مشاهده نمایید) که نه تنها این مشکلات را نداشته بلکه دارای قابلیتهای بیشتر و ثابت شده ای از خود می باشند اقدام نماید .

 


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]