کدکهای هوشمند از بزرگترین گرایشات دوسال اخیر بوده اند که دستیابی به صرفه جویی واقعی در حجم پهنای باند و استفاده از حافظه را امکان پذیر کرده اند. اما اینکه چه تعداد کاربران از آن بهره می برند و یا چقدر مورد استقبال قرار دارد را می توانید در این مقاله ببینید. 

این اطلاعات چکیده ای از بازخوردهای ۹۰ شرکت توضیع کننده و یکپارچه ساز بین المللی در صنعیت سیستم نظارت تصویری است که در مورد میزان استفاده از کدکهای هوشمند تصویری جمع آوری شده است که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم.

برداشت کلی

در نظر سنجی مرتبطی که بر روی سایت معتبر IPVM قرار گرفت سوالی به این مضمون پرسیده شد :

چقدر در پروژه های جدیدی که بتازگی راه اندازی کرده اید از کدک های هوشمند(مثل ZipStream از Axis، یا H.264+ از شرکت Hikvision و ..) بهره می برید؟ در پاسخ با درصدی دورقمی برای استفاده کنندگان روبرو می شوید که در زیر مشاهده می نمایید:

[lightbox thumb=”http://ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/07/v3xy9yz5.jpg”]

نزدیک به ۲۰ درصد از فروشندگان بزرگ و یکپارچه سازان مکررا ازین کدک های هوشمند استفاده می کنند. این واضح است که از عمر این تکنولوژی در برندهای معتبر و معروف تنها ۱۶ماه می گذرد، ضمن اینکه در تمام برندها ارائه نشده و همه گیر نیست. اما این عدد برای یک تکنولوژی در گذشت مدت کوتاه جالب است. تمام کسانی که از کدک هوشمند استفاده می کنند قطعا از سودهای این تکنولوژی بهره مند بوده اند. البته این افراد در دسته کسانی هستند که با کسب اطلاعات بیشتر نسبت به دیگر کاربران به تکنولوژی های روز تسلط بیشتری دارند.

در پایان باید بگوییم داشتن کدکی هوشمند در آینده به ویژگی مهم محصولات سیستم های نظارت تصویری تبدیل خواهد شد که شاید در اولویت بندی در کنار مشخصاتی همچون میزان رزولوشن دوربین مداربسته قرار گیرد.


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]