دزدگیر اماکن Akitan مدل AK-L3 دارای روش نصب و راه اندازی آسانی میباشد که هر شخص عادی قادر به نصب و استفاده از آن می باشد.

در این آموزش، روش نصب دزدگیر Akitan آموزش داده میشود.

پس از باز کردن درب جعبه دزدگیر، با مدار الکترونیکی روبرو میشوید که قطعات متعددی بر روی آن نصب شده است. در قسمت پایین، تعدادی کانکتور یا محل اتصال سیم وجود دارد که هر کدام وظیفه خاصی را دارد.

در شکل زیر طریقه سیم بندی و سیمکشی دزدگیر Akitan نمایش داده شده است.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/akitan-sim.jpg”]

حال به توضیح هر یک از پایه ها میپردازیم.

برای اینکه دزدگیر در زمان قطع برق، قادر به ادامه کار خود باشد، باید از یک باطری دیگر که به عنوان باطری پشتیبان یا ذخیره ساز است استفاده نماییم. لذا بایستی دو سر باطری را توسط سیمی ، به کانکتوری که BATT میباشد وصل نماییم. به جهت مثبت و منفی دقت شود.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/batt.jpg”]


چشمی های دزدگیر برای اینکه آماده کار گردند، بایستی تغذیه آنها تامین گردد. اگر روی چشمی دزدگیر را باز کنید و برد چشمی دزدگیر را نگاه کنید، دو کانکتور وجود دارد که یکی کانکتور تغذیه دزدگیر و دیگری کانکتور ALARM می باشد.

کانکتور AUX یک خروجی ولتاژ با جریان بالا برای تامین تغذیه مدارات جانبی می باشد که بایستی دو سیم با در نظر گرفتن مثبت و منفی، به پایه  تغذیه چشمی وصل نمایید. پس از وصل ، چشمی آماده به کار میگردد.

شما همچنین اگر وسیله دیگری داشته باشید ، می توانید تغذیه آن را از AUX بگیرید.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/AUXX.jpg”]


پایه ای به نام SIR بر روی برد وجود دارد ، که کاربرد آن برای اتصال آژیر پیزو یا در واقع آژیر داخلی می باشد. گاهی اوقات از این پایه جهت تحریک پایه تلفن کننده نیز استفاده میوشد. به اینصورت که شما از یک تلفن کننده مثلا سیمکارتی استفاده میکنید ولازم است که به دستگاه وصل گردد. برحسب نوع تالفن کننده سیمکارتی، که از نوع تحریک مثبت باشد یا منفی، به پایه SIR وصل میشود و در صورت فعال شدن دزدگیر ، و فعال شدن پایه SIR ، باعث فعال شدن تلفن کننده سیمکارتی میگردد.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/SIR.jpg”]


پایه SP جهت اتصال بلندگوهای خارجی به دزدگیر می باشد. این بلندگوها در محیط بیرون و در داخل جعبه آژیر قرار میگیرند تا با صدای بلند هشدار را اعلام کنند.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/sp.jpg”]


پایه دیگری به نام AC out وجود دارد که در واقع خروجی جریان متناوب جهت اتصال مدارات الکترونیکی AC کاربرد دارد. مثلا اتصال سیم برق قفل برقی درب. در مسیر سیم کشی برای تامین برق قفل برقی یا هر وسیله دیگر، یک رله قرار داده میشود که یکی از پایه های تغذیه رله به یه پایه یا سیم AUX و دیگری به کانکتور OUT وصل میشود. با دستور ارسال شده توسط OUT ، رله فعال و مسیر برق را وصل و قفل درب فعال میشود.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/dard.jpg”]


در طرف دیگر، دو کانکتور های NC و NO وجود دارد که در واقع زون ۲۴ ساعته است، در زمان غیر فعال بودن دزدگیر ، به حالت آماده باش هستند، جهت اتصال دتکتور دود یا گاز و … که بایستی ۲۴ ساعته فعال باشند.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/nccc.jpg”]


پایه های دیگر روی برد دزدگیر، زونهای دزدگیر می باشد، Z1 – Z2 – Z3 که هر یک به حالت بسته بود، یعنی CLOSE می باشند، ودر صورت عدم اتصال دو پایه، در صورت فعال بودن دزدگیر، هشدار خطر داده خواهد شد.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/Zoon.jpg”]


همانطور که گفته شد، بر روی چشمی دزدگیر ، بغیر پایه های تغذیه، پایه های ALARM نیز می باشد (در واقع به عنوان یک رله می باشد). این پایه ها به طور موازی به زونها وصل میشود.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/zon-ch.jpg”]

به صورت پیش فرض ما سه عدد چشمی را به طور مستقیم به سه زون وصل میکنیو . حال اگر تعداد چشمی زیاد باشد چکار می توان انجام داد؟

برای اینکار ، فرضا میخواهید سه عدد چشمی را فقط به یک زون وصل کنید، بهترین روش، سری کردن چشمی ها با یکدیگر می باشد. به شکل زیر توجه کنید:

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/cheshmiahhh.jpg”]همانطور که در شکل بالا مشاهده کردید، شما با روش سری کردن چشمی ها، قادر به ارتقا و افزایش تعداد چشمی ها و اتصال آن به حتی یک زون می باشید.


پایه دیگر به نام OUT وجود دارد که در قسمت بالا به آن اشاره شد. یک پایه کنترل می باشد که بر حسب برنامه ریزی شما میتوانید به آن مدار دیگری را وصل و از طریق آن مدارات الکتریکی را کنترلر ، روشن یا خاموش کنید.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/out.jpg”]

به مدار زیر توجه کنید، یک قفل برقی به دستگاه دزدگیر Akitan وصل شده که توسط پایه OUT کنترل و باز و بسته میشود.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/gofl.jpg”]


پایه ای به نام Tel وجود دارد که از این پایه جهت اتصال خط تلفن به دزدگیر استفاده میشود. شما با اتصال سیم تلفن به این پایه، باعث میشود که در صورت فعال بودن دزدگیر و زمان هشدار، دزدگیر از طریق این خط تماسهای هشدار خود را انجام دهد.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/11/tell.jpg”]


دزدگیرحرفه ای Akitan با بهره گیری از طراحی حرفه ای و بدون نقص، قادر است برای محل شما، امنیت بدون نقص و ایراد را به ارمغان بیاورد

 

جهت خرید، نصب، پشتیبانی این دزدگیر حرفه ای، میتوانید با شماره تلفن های زیر تماس گرفته و از قیمت و تخفیفات ویژه آن مطلع گردید.

[list icon=”momizat-icon-globe” ]www.ipmcctv.com[/list]

[list icon=”momizat-icon-phone” ]021-66126233,021-66947804,021-66947802[/list]

با تشکر

تیم فنی ipmcctv

تهیه و تنظیم: مهندس اسماعیلی


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]