یکی از قوی ترین دوربین های مدار بسته که در اماکن حفاظتی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد دوربین مدار بسته چرخشی می باشد , این دوربین ها قابلیت های زیادی نسبت به دوربین های معمولی دارند برای همین امر مورد استفاده در اماکنی هستند که باید نظارت دقیق داشته باشند.

دوربین های چرخشی همان طور که از اسم این دوربین پیداست دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای دارد.

این دوربین ها دارای زوم بسیار قوی هستند که معمولا با x زوم معرفی می شوند مثلا دوربینی که ۱۲x زوم داشته باشد از دوربینی که دارای ۳۰x زوم است ضعیف تر بوده و هر x به معنای بزرگنمایی است.

دوربین های چرخشی به وسیله یک دستگاه کنترولر مورد استفاده قرار می گیرند .برای اتصال دوربین به این دستگاه علاوه بر سیم برق و تصویر یک جفت سیم دیگر نیز وجود دارد که به آن RS 45 می گویند.این سیم به صورت مثبت و منفی مشخص شده که به پشت دستگاه کنترولر متصل می شود.

به یک دستگاه کنترولر می شود چند دوربین چرخشی متصل کرد و برای شناسایی دوربین به دستگاه کنترول شما باید از زیر دوربین به وسیله چند کلید که به صورت باینری کد گذاری شده یک شماره برای دوربین تنظیم کنید و بر روی دستگاه کنترول آن را ست نمایید .

در دستگاه های کنترول به صورت های مختلفی این کار انجام می گرد که در کتابچه راه نما برای هر دستگاه به صورت کامل توضیح داده شده است.

نکته : اگر شما فقط یک دوربین چرخشی دارید لازم نیست دستگاه کنترول بگیرید و می توانید آن را به دستگاه DVR نیز متصل نمایید .

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]