شاید به جرات بتوان گفت که مدت زمان زیادی از ورود این برند نوپای بازار دوربین مداربسته در ایران نگذشته، ولی سیگنالهای مثبتی از استفاده از این برند در پروژه ها به چشم میخورد.

روزهای اول حضور این محصول، کمی سخت بود، زیرا از نظر قیمت، کمی بالاتر از دوربین های به ظاهر شبیه هم رده خود در بازار ایران داشت، ولی با کمی تامل و دقت در نوع انتخاب پردازنده و قطعات و لنز های مگاپیکسلی اصل ، به همراه فعال بودن و کار کردن برخی گزینه های حیاتی این دوربین، باعث شد که نظر خیلی از مشتریان را به خود جلب کند  و تفاوت کمی بالا بودن قیمت را به عینه شاهد باشند.

شاید از دهان برخی از فروشنده ها ، گزینه پلاک خوانی را شنیده باشید، ولی منظور چیست؟

آیا پلاک خوانی یعنی نمایش تصویر پلاک در روز در یک مسافت ۱۰ یا ۲۰ متری؟

برای زمانی که هوا تاریک بوده و چراغ خودرو روشن می باشد، چه تعریفی برای آن مشخص شده است؟؟؟

آیا با مشکل سیاه شدن تصویر شخص وارد شده از درب ورودی ، در صورت تابش نور آفتاب به داخل محل، مواجه شده اید؟

[lightbox thumb=”http://ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/06/head_04.jpg”]

آیا گران بودن دوربین، یعنی حتما پلاک خوانی در شب را هم دارا می باشد؟

اینها سوالات ساده ، برای تعیین یک دوربین می باشد.

برخی از وارد کنندگان به خاطر سود بیشتر ، بسیاری از قابلیت های دوربین را حذف می کنند، ولی در عوض به جای اینکه قیمت را پایین تعریف کنند، قیمت محصولات را بالا اعلام میکنند، و از الفاظی مانند پلاک خوانی دوربین ذکر میکنند، در صورتی که پلاک خوانی دوربین تعریف دیگری نیز دارد.

در همین جاست که تفاوت دوربین ها با یکدیگر مشخص می شود. برخی از همکاران کنجکاو ، وقتی سری اول Akitan را تهیه کردند و سرکی به منوی این دوربین زدند، متوجه شدند که این دوربین قابلیت HSBLC را نیز دارا می باشد.

حال HSBLC‌چیست؟ همان قابلیت مشهور دوربین برای حذف نور پس زمینه ، و یا سیاه کردن چراغ های خودرو برای نمایش پلاک در شب.

وقتی دوربین را به طرف درب ورودی مثلا مغازه ای نصب میکنید، در صورت تابش نور از بیرون به داخل، تصویر شخص ورودی ، کاملا تاریک است، در صورتی که اگر شما HSBLC دوربین را فعال کنید ، نور پشت ، کاملا حذف و تصویر شخص وارد شده نمایش داده می شود. این نکته ای است که باعث شد Akitan بعد از چند ماه، گزینه اول انتخاب برخی از همکارانی باشد که این دوربین را استفاده کرده بودند.

به تصویر زیر نگاه کنید:

[lightbox thumb=”http://ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/06/hsblc-p.jpg”]

شدت نور در پشت تصویر به حدی بود که قیافه شخص کاملا تاریک میشد، در صورتی که با فعال کردن گزینه HSBLC ، نور پشت تابیده شده از پنجره، تاریک شده و قیافه شخص مشاهده میگردد.

حال سوال اینست، در چه صورتی این قابلیت ممکن است؟؟؟

این سوال مهمی است، زیرا در برخی دوربین ها، این گزینه وجود دارد، ولی با فعال کردن آن ، هیچ اتفاقی نمی افتد!!!!

دلیل این مورد اینست که ، این قابلیت فقط زمانی ممکن است که قطعات دوربین ، اصل بوده و از پردازنده های Sony‌ یا Aptina ی اصل استفاده شده باشد.

اینجاست که باز Akitan ، حرفی برای گفتن دارد و شعار روز اول خود را تایید و دوباره تکرار میکند که

(( قطعات اصلی، اعتماد مشتریان ما را به همراه خواهد داشت))


آیا سری جدید محصولات Akitan ، از قابلیت HSBLC بهره‌مند خواهند بود؟

سری جدید محصولات Akitan ، بزودی وارد بازار خواهد شد، طبق اطلاعات بدست آمده ، در سری ۲۰۱۶ این محصول، کلیه دوربین ها، قابلیت HSBLC را خواهند داشت، این بدان معنی است که در هر حالت، شما دوربینی با قابیت HSBLC، حذف نور و پلاک خوانی در شب را با قیمت مناسب تهیه خواهید کرد.قیمتها به گونه ای تعریف خواهد شد که همکاران بهترین و بیشترین سود را در پروژه خود داشته باشند.

شاید کمی فکر در این مورد بد نباشد که: (( هر دوربین ارزانی، بدون دلیل ارزان نیست))

[lightbox thumb=”http://ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]