۱- (DVR (Degital Video Recorder

دستگاه DVR را میتوان به ساده ترین نحو بعنوان سرور سیستم مداربسته انالوگ معرفی کرد.

در سیستم مداربسته آنالوگ دوربین های مداربسته به دستگاه DVR متصل می شوند و از طریق این دستگاه ضبط ، بخش یا انتقال تصاویر ممکن خواهد بود.

وظایف دستگاه DVR

برخی وظایف اصلی دستگاه DVR به شرح زیر است:

ضبط تصاویر دوربین های مداربسته: از طریق دستگاه DVR میتوان تصاویر دوربین های مداربسته را (توسط هارد دیسک نصب شده در دستگاه) ضبط و مجددا بازبینی یا پشتیبان گیری کرد.

مشاهده تصاویر دوربین های به صورت یکپارچه: با اتصال دستگاه DVR به نمایشگر شما می توانید تصویر تمامی دوربین ها را به صورت یکپارچه در یک صفحه ببینید.

تنظیم تصاویر و ضبط: DVR به شما این امکان را میدهد که تصاویر را به نحوه دلخواه خود تنظیم کنید. این تنظیمات شامل تنظیمات نور و رنگ، تنظیمات نوع و زمان بندی ضبط خواهد بود.

امکان اتصال به شبکه یا انتقال تصویر: از طریق پورت LAN موجود بر روی دستگاه DVR شما می توانید تصاویر دوربین های خود را به محیط شبکه کامپیوتری وارد کرده و یا انها را از طریق اینترنت ببینید.

کنترل دوربین های گردان: از طریق پورت RS485 موجود بر روی دستگاه DVR شما می توانید دوربین های گردان یا دوربین های زوم را کنترل کنید.

طبقه بندی دستگاه DVR

دستگاههای DVR معمولا از چند جنبه طبقه بندی میشوند ولی مهمترین جنبه های طبقه بندی آنها تعداد کانال های تصویر DVR, تعداد ورودهای صدا و کیفیت ضبط DVR است.
رایجترین دستگاه های DVR از نظر تعداد کانال تصویر DVR های زیر هستند:

دستگاه DVR 04CH کانال: قابلیت نصب تا ۴ دوربین را دارد.

دستگاه DVR 08CH کانال: قابلیت نصب تا ۸ دوربین را دارد.

دستگاه DVR 16CH کانال: قابلیت نصب تا ۱۶ دوربین را دارد

دستگاه DVR 32CH کانال: قابلیت نصب تا ۳۲ دوربین را دارد.

رایجترین رزولوشن های ضبط دستگاه DVR عبارتند از

WD1

D1

CIF

قیمت دستگاه های DVR با توجه به کیفیت ضبط , تعداد کانالهای و انواع خروجی  آن می تواند خیلی متغییر باشد.

۲- H.D.D

هارد اینترنال( داخلی) کامپیوتر است که درحجمهای متفاوت در داخل کیس DVR  نصب میگردد و تمامی تصاویر (ویدئو) ها در آن ذخیره میگردد.

۳- منبع تغذیه

آداپتور یا همان منبع تغذیه وظیفه تبدیل برق ۲۲۰ ولت شهری به ۱۲ ولت مورد نیاز دوربین ها با آمپر های مختلف را دارد ، دوربین های معمول بازار اکثرا ۱۲ ولت هستند با آمپر های ۱و۲و۳و۴و۵و۱۰و۱۵و۲۰ .

– منبع تغذیه میتواند به صورت مرکزی و برای کل سیتم نصب شود یا بصورت جدا و برای هر دوربین مجزا قرار گیرد.

۴- دوربین

دوربین های آنالوگ  برای انتقال تصویر از سیستم مشابه ارسال و دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی کابل های هم محور یا کواکسیال (Coaxial) استفاده می کنند که هر دوربین آنالوگ می تواند با اتصال مستقیم تصاویر را به تلویزیون منتقل نماید (مانند دوربین های فیلم برداری معمولی). دوربین های آنالوگ برای تامین برق مورد نیاز خود به یک منبع تغذیه احتیاج دارند که عموما در کنار دوربین و یا دستگاه ضبط (DVR) نصب شده و از طریق کابل مخصوص، جریان برق را به سمت دوربین هدایت می نماید.

در هر صورت و در هر نوع دوربین مدار بسته آنالوگ مهمترین بخش نوع و کیفیت سنسور تصویر داخل دوربین میباشد.

نوع و کیفیت لنز, نوع قاب, دید در شب و گزینه های زیادی در انتخاب دوربین برای مکانی خاص باید در نظر گرفته شوند.

۵- کابل دوربین

کابل تصویر دوربین مداربسته از شاخه کابلهای کواکسیال است که به آن RG59 گویند. این کابل از نظر ساختمان کلی کاملا شبیه کابلهای آنتن تلویزیونی است و تنها تفاوت آن در قطر مغزی و حجم شیلد است. کابلهای تصویر RG59 در کیفیت های کاملا متفاوتی تولید می شوند. با کیفیت ترین کابلهای RG59 کابلهای با شیلد و مغزی مسی هستند.
در سیستم های مداربسته انالوگ باید از هر دوربین مداربسته یک کابل تصویر به طور مستقیم به دستگاه DVR متصل گردد.

 


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]