دو نوع متداول این میکروفن ها در بازار میکروفن باکسی و میکروفن کپسولی می باشند. معمولا نوع باکسی از قدرت به مراتب بالاتری نسبت به نوع کپسولی برخوردار می باشد اما میکروقن های کپسولی به دلیل سایز کوچک آنها به راحتی قابل تعبیه در مکان های مختلف می باشند.

میکروفن باکسی دوربین مدار بسته دارای پیچی برای تنظیم صدا بر روی خود می باشد و معمولا قیمتی بالاتر نسبت به نوع کپسولی دارد.

این میکروفن ها معمولا دارای دو فیش آماده پرس شده می باشند ، یک فیش مادگی RCA یا AV برای انتقال صدا و یک فیش برق آداپتوری برای تامین انرژی برق مورد نیاز میکروفن به کار می رود.

بعضی از میکروفن ها علاوه بر دو فیش RCA و برق ورودی دارای یک خروجی برق اضافه برای استفاده همزمان از برق دوربین مداربسته می باشند.

میکروفن ها به دو صورت همه جهته یا ۳۶۰ درجه و جهت دار ساخته می شوند. معمولا از نوع همه جهته آن بیشتر در سیستم های نظارت تصویری استفاده می شود.

اگر نیاز به استفاده از میکروفن در سیستم نظارت تصویری خود می باشید ، در هنگام خرید دستگاه ضبط تصاویر DVR به این نکته دقت داشته باشید که این دوربینها علاوه بر تعداد کانالهای ورودی دارای تعدادی ورودی صدا به صورت پورت RCA (که در ایران بیشتر با نام AV شناخته می شود) است.

تعداد پورت های ورودی صدا ممکن است به تعداد ورودی های تصویر نباشد ، اگر نیاز به نصب میکروفن جداگانه برای هر دوربین می باشید در هنگام خرید به تعداد ورودی ها دقت بیشتری داشته باشید که تعداد آنها به اندازه دوربینها باشد.

منبع: Nezarati.ir


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]