دوربین مداربسته

 

هر وسیله‌ای یک عمر مفید دارد. مواد و ابزاری که برای ساخت یک ساختمان به کار برده می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است.امروز می‌خواهیم در مورد سنسور نشتی آب و اهمیت وجود آن صحبت کنیم. لوله‌های آب در برابر رطوبت لازم است مقاومت زیادی داشته باشد. این لوله‌ها داخل دیوار جاسازی می‌شوند و در صورت مشکل ممکن است در همان لحظه از خود نشانه‌هایی نداشته باشند. در صورت نشتی و بسته به میزان نشتی و جنس دیوار این مشکل خود را نمایان می‌کند و باعث دردسر می‌شود.

حتما برای شما هم پیش آمده که یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید یک قسمت از وسایل خانه شما خیس شده است. در چنین لحظه‌ای اولین کاری که انجام می‌دهید این است که فلکه آب را ببندید تا جلوی پیشرفت آب را بگیرید. سپس وسایل برقی و چوبی را از آن محل دور کنید تا در اثر رطوبت آسیب نبیند. اما بعد از این مرحله چی؟ احتمالا اگر کارمند باشید باید سریعا مرخصی خود را اعلام کنید چرا که می‌دانید امروز، روز کار کردن نیست. با پیشرفت تکنولوژی، مفهوم اینترنت اشیا پر رنگ شد؛ به کمک سیستم‌های تحت شبکه می‌توان آسایش بیشتری برای زندگی داشت.

باید با یک کارشناس با تجربه تماس بگیرید و موضوع را توضیح دهید تا در اسرع وقت خود را برساند؛ وگرنه کل زندگی‌تان به زیر آب می‌رود.

 

سنسور نشتی آب چیست؟

سنسور نشتی آب خطر را رفع نمی‌کند، در واقع این سیستم جلوی نشتی آب را نمی‌گیرد. اما با اعلام خطر در لحظه از خطرات جدی و آسیب‌ها در اطراف شما جلوگیری می‌کند. این سیست‌ها تحت شبکه هستند و از طریق فضای اینترنت قابل کنترل و بررسی هستند.

با نصب این وسیله دیگر زندگی شما را آب نمی‌برد. زمانی که بیرون از منزل باشید و یک پیام خطر توسط این دستگاه دریافت کنید، می‌توانید به یکی از دوربین‌های نصب شده در خانه هوشمند خودتان وصل شوید و وضعیت را ببینید. در این لحظه می‌توانید خودتان را به محل برسانید و برای رفع مشکل اقدام کنید. البته یک راه حرفه‌ای دیگر نیز وجود دارد.

شما این سنسور را می‌توانید به پریز هوشمند نصب کنید تا در صورت بروز خطر، دستگاه برقی مورد نظر را خاموش کند و جریان عبور برق را متوقف کند. زمانی که از محل حادثه دور باشید، تا لحظه‌ای که خودتان را برسانید تحت فشار استرس زیادی قرار می‌گیرید، ممکن است داخل جلسه مهمی برای شغل خود باشید و زمان رسیدگی به چنین مشکلی را نداشته باشید. بنابراین می‌توانید برای چند ساعت هم که شده زمان بخرید و کار خود را انجام دهید.

 

سنسور نشت آب در کجا لازم است

برای این کار محدودیت ندارید. در هر قسمتی از منزل یا محل کار که احتمال نشتی آب وجود داشته باشد می‌توانید این سنسور را نصب کنید. نصب آن بسیار آسان است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر این دستگاه همخوانی با شیرهای آب الکترومغناطیسی است. این نوع شیر آب که اکثرا در آبنماها کاربرد دارد، در صورتی که با سنسور نشتی آب هماهنگ شود، باعث می‌شود جریان آب را متوقف کند و شیر آب را ببندد.

این سیستم را در هر جایی از ساختمان که احتمال نشتی آب وجود داشته باشد، می‌توانید نصب کنید. برای این کار سنسور را در نزدیکی سینک ظرفشویی، دستشویی، آکواریوم، ماشین لباسشویی و … نصب کنید. کابل این سنسور معمولا به طول ۲ متر است که لازم است در امتداد مسیر احتمالی برای نشت آب قرار دهید.

سنسور پس از تشخیص نشت آب، از طریق آژیر شما را با خبر می‌کند. همچنین می‌توانید بر روی تلفن همراه خود اپلیکیشن مربوطه را برای این دستگاه نصب کنید تا در لحظه وقوع حادثه از طریق نوتیفیکیشن شما را باخبر کند. با نصب اپلیکیشن یک اتفاق مفید دیگر نیز برای شما می‌افتد. شما می‌توانید از راه دور در هر کجایی که باشید وضعیت کلی را بررسی کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

 

منبع:  مپنا