دوربین مداربسته

 

به طور کلی وظیفه ترموستات هوشمند نگه داشتن دمای یک وسیله یا یک محیط در بازه مشخص است. در خانه‌ های هوشمند دمای محیط موضوع مهمی است که باید توسط یک وسیله به خوبی کنترل شود. سرد و گرم شدن‌های متوالی در طول روز ممکن است ما را به دردسر بیندازد. حتما برای همه پیش آمده که در طول زمستان نگران سرماخوردگی باشیم. فضای خانه را گرم و با دمای بیشتری تنظیم می‌کنیم، و با بیرون رفتن از خانه با هوای سرد مواجه می‌شویم. این تغییر دما ناگهانی باعث سرماخوردگی ما می‌شود. چاره کار این است که دمای خانه را کمی نزدیک به دمای هوای بیرون نگه داریم تا بدن به آن هوا عادت داشته باشد. این کار را می‌توانیم حداقل نیم ساعت قبل از خارج شدن از منزل انجام دهیم. تنظیم دما به صورت خودکار یکی از خصیصه‌های خانه هوشمند است.

شما می‌توانید برای این تکنولوژی برنامه ریزی ساعتی انجام دهید. برای مثال ساعاتی را قبل از ورود و خروج خودتان تنظیم کنید تا بر اساس این ساعات دمای خانه را به دمای دلخواه شما برساند. با این کار در وقت و انرژی خود صرفه جویی می‌کنید. چرا که دیگر لازم نیست دقایقی را منتظر بمانید تا دمای مورد نظر شما در محیط تنظیم شود.

 

آشنایی با کاربرد ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند وظیفه کنترل دمای خانه شما را دارد. یک وسیله هوشمند که در قسمت‌های مختلف خانه بسته به درخواست شما نصب می‌شود و با اطلاعاتی که توسط حسگر خود دریافت می‌کند شما را از دمای محیط مطلع می‌کند. ممکن است برای چند روزی لازم باشد به سفر بروید و در خانه حضور نداشته باشید. برای سلامتی گلدان‌ها و جلوگیری از خشک شدن هوا باید دمای محیط را کنترل کنید تا در زمان برگشت با گلدان‌های پلاسیده روبرو نشوید.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مفید ترموستات‌های هوشمند بهینه سازی مصرف انرژی است. با خرید و نصب چنین تکنولوژی در منزل به محض بالا رفتن دمای خانه وسایل گرمایشی را خاموش می‌کنید و مانع از باز شدن درب پنجره‌ها برای خنک شدن هوا می‌شوید. یا حداقل اگر سیستم گرمایشی شما هم در سیستم خانه هوشمند شما باشد می‌توانید درجه آن را کم کنید تا گرمای کمتری ایجاد کند.

یکی از کاربردهای جالب این ترموستات‌ها داشتن سنسور حرکتی است. این سیستم با توجه به سنسور حرکتی متوجه حضور افراد در خانه می‌شود و با این موضوع سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی را فعال نگه می‌دارد. عکس این موضوع هم برقرار است. در صورتی که در منزل حضور نداشته باشید، سنسورهای حرکتی عدم حضور شما را تشخیص می‌دهند و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی خاموش می‌کند.

 

ترموستات هوشمند چیست؟

ترموستات هوشمند وظیفه کنترل دمای خانه شما را دارد. یک وسیله هوشمند که در قسمت‌های مختلف خانه بسته به درخواست شما نصب می‌شود و با اطلاعاتی که توسط حسگر خود دریافت می‌کند قادر به تنظیم دمای محیط بنا به درخواست قبلی شما می‌باشد.

 

آیا امکان تنظیم دما از راه دور نیز وجود دارد؟

دستگاه ترموستات هوشمند توسط شبکه WIFI به گوشی همراه شما متصل می‌شود. شما از طریق گوشی تلفن همراه و اپلیکیشن مخصوص می‌توانید اطلاعات دمای هوای اتاق را دریافت کنید و برای تغییر آن تصمیم بگیرید.

 

تنظیم دما از راه دور

دستگاه ترموستات هوشمند توسط شبکه WIFI به گوشی همراه شما متصل می‌شود. شما از طریق گوشی تلفن همراه و اپلیکیشن مخصوص می‌توانید اطلاعات دمای هوای اتاق را دریافت کنید و برای تغییر آن تصمیم بگیرید. ممکن است دمای اتاق شما بیش از حد بالا رفته باشد. در این صورت می‌توانید دستگاه‌های سرمایشی را به کار بیندازید و دمای مطلوب مورد نظر خود را ایجاد کنید.

این کار بسیار آسانی است که در هر نقطه‌ای که باشید بتوانید دمای خانه خود را نظارت و کنترل کنید. این موضوع برای زمانی که خارج از منزل هستید هم می‌تواند پر اهمیت باشد. اگر حیوان خانگی در منزل دارید می‌توانید برای مراقبت از آن دمای هوا را کنترل کنید و بر اساس آن دما را کم یا زیاد کنید. این کار با کمک وسایل گرمایشی یا سرمایشی انجام می‌شود.

کنترل از راه دور ترموستات‌های هوشمند توسط اپلیکیشن مزیت‌های دیگری هم دارد. برای مثال اگر بعد از خارج شدن از منزل یادتان افتاد که دستگاه‌های گرمایشی یا سرمایشی را خاموش نکرده‌اید، می‌توانید در کمترین زحمت وضعیت را در تلفن همراه خود کنترل کنید و دستگاه‌های برقی را خاموش کنید.