یک دوربین روز و شب برای استفاده و راه اندازی در محیط های باز بیرونی و یا فضاهای داخلی با نور پایین طراحی شده است. دوربین روز و شب رنگی تحت شبکه ،تصاویر رنگی را در طول روز ضبط کرده و تحویل میدهد.

 

با کاهش نور، دوربین میتواند به صورت خودکار به حالت شب تغییر کند تا با استفاده ازنور مادون قرمز ( IR )تصاویر سیاه و سفید تحویل دهد. حفظ شفافیت تصویر و نویز پایین ،مخصوصا در شرایط تغییر نور فضاهای بیرونی و باز،باعث ایجاد این چالش شده است.

تکنولوژی نور یاب (Lightfinder ) نتیجه یک انتخاب دقیق و درست سنسور و لنز، در کنار جزییات داده های تصویر حاصل از ترکیب سنسور و لنز می باشد. در مقایسه با هر دوربین آنالوگ یا تحت شبکه، تکنولوژی نور یاب تصاویری با رنگهای زنده تر، در نورهای کمتر ارائه می دهد. ترکیب این عوامل که شامل سنسور-لنز و ارتقای چیپ برای پردازش تصویراست ،  به دوربینهای تحت شبکه امکان عملکرد بهینه و فوق العاده را میدهد .

 

پیشینه دوربینهای نوریاب ( lightfinder )

تکنولوژی نوریاب، به سنسور CMOS حساسیت بالای نور را می دهد. با این حال، این تکنولوژی خیلی فراتر از فقط یک سنسور است. این نرم افزار که استادانه طراحی شده، درجه فیلتر کردن و شفافیت را برای ایجاد بهترین کیفیت ممکن تنظیم می کند.عملکرد فوق العاده در نور کم،  نتیجه ادغام درست و مناسب  بر اساس سنسور و لنز ،با پردازش دقیق تصویر است. در مقایسه با هر دوربین آنالوگ ، این تکنولوژی رزولوشن بهتر و رنگهای طبیعی تری مخصوصا در شرایط نور کم ،ارائه خواهد داد. کاهش نویز تکنولوژی نوریاب در مقایسه با هر دوربین آنالوگ در بازار، پیشرفت چشمگیری داشته که در ترکیب با حساسیت نور سنسور، کیفیت تصویر بی نظیری را ارائه می دهد. همچنین از آنجاییکه دوربینهایی که این تکنولوژی را ارائه میدهند دیجیتال هستند، طیف گسترده ای از امکانات مثل سنسور اسکن پیشرفته، تحلیل اطلاعات و سیستم نظارت تصویر را در اختیار قرار می دهند.

از مزایای تکنولوژی نوریاب می توان حساسیت بالای نور، کیفیت تصویر عالی با نویز پایین اما جزئیات بیشتر و تولید بهتر رنگ در نور پایین را نام برد. همچنین دوربینهای دارای این تکنولوژی تمامی مزایای دیگر دوربینهای تحت شبکه، مثل اسکن پیشرفته را دارا هستند .

 

مقایسه در شب و شرایط نور کم

مقایسه ای  میان سه دوربین نظارتی دارای تکنولوژی نوریاب و یک دوربین باکیفیت پایین تر آنالوگ با نور کم، در شب و در شرایط متفاوت انجام شد. این مقایسه نشان داد که دوربیت تحت شبکه ای که دارای تکنولوژی نوریاب است ، کیفیت تصویر بهتری را با نویز پایینتر در میزان فریم کامل ارائه می دهدو دوربین آنالوگ در برخی شرایط پر نور قادر به ارائه تصاویر رنگی نیست.

بدین ترتیب شرایط به سمت و سوی  پیشرفت و توسعه دوربینهای تحت شبکه با همان درجه حساسیت نور مشابه دوربینهای دارای تکنولوژی نوریاب و حتی بهتر از آنها ، ادامه خواهد یافت. حساسیت نور پیشرفته و نویز تصویر پایین، از خصوصیات کلیدی تکنولوژی های تصویری در آینده خواهند بود.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]