ارسال رایگان خرید های بیش از (( یک میلیون تومان )) به سراسر کشور

دستگاه ضبط تصاویر دوربین های تحت شبکه

دستگاه Network Video Recorder یا به اختصار NVR از ملزومات تجهیزات ضبط دیتاها و تصاویر برای دوربین های تحت شبکه  می باشد.

در گذشته برای این منظور از نرم افزارهای نصب شده روی کامپیوترها استفاده می شد. مثل کارتهای DVR، که مشکلاتی از قبیل ویروسی شدن، سخت افزار کامپیوتر مورد نظر وجود داشت.

دستگاههای NVR دارای ویژگی Stand-Alone یا  کارکرد بدون نیاز به کامپیوتر می باشد که باعث دوام بالاتر سیستم  می شود، در ضمن در این صورت کارها به صورت تضمینی در مدتی طولانی انجام خواهد شد.

از سایر مزیت های بهره گیری از NVR ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت بالا بردن فضای ذخیره سازی قابلیت تهیه پشتیبان (backup) از تصاویر بصورت همزمان بر روی CD یا DVD و همچنین فلش USB کدگزاری تصاویر (Encoding) برای امنیت اطلاعات در حین انتقال دیتاها و تصاویر بدون نیاز به ورودی های BNC از طریق کابل شبکه Cat5  و Cat6 به دوربین ها می رسد و سریعاً روی هارد ذخیره می شود. البته این ذخیره سازی در دوربینهای تحت شبکه نسل جدید به صورتی است که تصاویر مستقیماً روی خود دوربین نیز ذخیره می شود.

در ضمن تصاویر  چون دیجیتالی هستند تنها با کمک یک کابل شبکه به شبکه کامپیوتر وصل، ضبط و بررسی می شود.

برخلاف الزامی بودن وجود DVR داشتن NVR  ضروری نیست و فقط برای سهولت و پیشبرد بیشتر کار و صرقه جویی در هزینه راه اندازی سیستم های تحت شبکه کاربرد دارد.