گاها در کاتالوگ دوربین، جملات و اعدادی نوشته میشود که برای فروشندگان بسیار جذاب و برای خریداران سوال. این بحث را به این دلیل با این جمله شروع کردیم که در عین مهم بودن، جنبه تبلیغاتی نیز دارد.

زیرا برخی شرکتها و برندها، در کاتالوگ های محصولات خود، و یا در تبلیغات خود اطلاعاتی از دمای کاری دوربین درج می نمایند و برخی فروشندگان با اعلام دمای کاری دوربین، سعی در نشان دادن برتری محصول خود دارند.

این نوع تبلیغ ، برای ما سوالی شد و تیم فنی ipmcctv ، بررسی جزئی در کاتالوگ دوربین انجام داد و تست این مورد را به زمانی موکول کرد که دمای هوا به زیر ۵۰ درجه یا بالای ۸۰ درجه برسد!!!!!

و اما اصل مطلب:

دوربین ها بغیر ولتاژ و جریان، دارای یک پارامتر دیگر نیز می باشند و آن محدوده دمای کاری دوربین می باشند. دوربین در این محدوده کاری میتواند به خوبی کار کند، همانطور که قطعات الکترونیکی در دمای مخصوصی طراحی و ساخته میشوند.

در کاتالوگ دوربین، مثلا دوربین تحت شبکه IRLAB مدل CIR- BA37NHC ، اگر به دقت نگاه کنید، بغیر از داشتن گزینه هایی مانند کیفیت ۴مگاپیکسل، قابلیت H.265، قابلیت اتصال میکروفون صدا و…، گزینه ای در انتهای کاتالوگ مشاهده خواهید نمود که عبارتند از Storage Temperature و  Operating Temperature که این دو اعداد و ارقامی از دما را نشان میدهند،

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2017/02/s1.jpg”]

اگر توجه کنید دو عدد دما ، یکی دمای زیر صفر و دیگری دمای بالای صفر را تعیین نموده اند. رقمی که به صورت پیش فرض در این دوربین می باشد، کارکرد مابین دمای ۳۰درجه زیر صفر تا ۶۰ درجه بالای صفر می باشد. اما به واقع، این عدد و ارقام در واقعیت اتفاق می افتد؟؟؟؟؟

حال به پارامتردوم نگاه کنید، نوشته شده که (( Operating Temperature )) ، یعنی دمای عملکرد دوربین، یعنی دوربین در واقعیت در محدوده منفی ۳۰درجه تا مثبت ۴۵ درجه می تواند کار کند.

یعنی نوشته اول، رقمی است که در تست آزمایشگاهی اتفاق افتاده و رقم دوم رقمی است که در واقعیت و دمای محیط بدست آمده، دلیل این ارقام هم به سادگی قابل اثبات است، زیرا دمای هوا در ارتفاع ۱ متری با دمای هوا در ارتفاع ۱۰ متری کاملا فرق دارد.

لذا اگر در اطلاعات دوربین، جملاتی از بابت دمای کارکرد دوربین مشاهده کردید، تحت تاثیر تبلیغات و نوشته های شگفت انگیز قرار نگرفته و به دنبال مطلع شدن از دمای واقعی عملکرد دوربین باشید،

امیدواریم با این مقاله، کمکی در جهت انتخاب صحیح دوربین های شما داشته باشیم.

 


اولین سری دوربین های AHD تایوانی ، بزودی در ipmcctv


 

تهیه و تنظیم: مهندس اسماعیلی


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]