اصطلاح باکس (Box) به معنای جعبه است. دوربین های باکس دوربین هایی با بدنه معمولا مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند.

کاربرد دوربین های باکس

با توجه به امکان لنز خارجی برای دوربین های باکس و کیفیت تصویر مناسبتره انها این دوربین ها معمولا در کابردهای تخصصی تر از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند. ولی عمومی ترین کاربرد این دوربین ها برای زمانهایی است که نیاز به گرفتن تصویر در زاویه خیلی بسته باشد.

دید در شب دوربین های باکس

دوربین های باکس به طور عمومی فاقد دید در شب IR هستند. اما این دوربین های تصویر خیلی مناسبتری از محیط در نور کم به شما خواهند داد که استفاده از آنها را در محیطهای کم نور بسیار مناسب می کند.

زاویه دید دوربین های باکس

دوربین های باکس می توانند مهز به لنزهای متفاوتی باشند و این بزرگترین مزیت انهاست. به ویژه زمانی که شما به لنزی غیر متعارف نیاز دارید استفاده از دوربین های باکس به شدت توصیه می گردد.
با توجه به بازه بزرگ لنزها و امکان انتخاب لنز این دوربین ها از بین انواع لنزها این دوربین ها بیشترین انعطاف پذیری را از نظر زاویه دید خواهند داشت. به صورت کلی در صورت نیاز به داشتن دوربینی با زاویه دید کمتر از ۲۵ درجه استفاده از دوربین های باکس بهترین گزینه خواهد بود.

لنز دوربین مداربسته باکس

(برای اطلاعات بیشتر به مقاله لنز دوربین مداربسته مراجعه کنید.)
همانطور که گفته شد دوربین های باکس از لنز های خارجی استفاده می کنند. انتخاب این لنز ها باید با توجه به خصوصیت های متفاوتی انجام شود اما دو خصوصیت از آنها اهمیت بیشتری دارند:

  • نوع پایه لنز: پایه لنز دوربین های باکس معمولا یکی از دو مدل C و CS است. در زمان انتخاب لنز حتما به نوع پایه لنز دوربین توجه کنید.
  • میزان رزولوشن قابل پشتیبانی: میزان روزولشن قابل پشتیبانی لنزها با توجه به اعوجاج سطح آنها مشخص می شود. برای دوربین های مگا پیکسل معمولا از لنزهای مگا پیکسل مناسب این دروبین ها استفاده می شود که از نظر کیفیت و قیمت با لنزهای دوربین های آنالوگ متفاوت هستند.

منبع: tticctv


 [list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]