ipmkala

دوربین مداربسته پلاک خوان به دوربین های مداربسته ای گفته می شود که برای ثبت و تشخیص پلاک وسایل نقلیه نصب و به کار می رود. از این دوربینها بیشتر در اماکنی استفاده می شود که محل تردد یا ورود و خروج خودروها می باشد. با استفاده از این دوربینها می توان ورود و خروج خودروها را به راحتی ثبت و نگهداری نمود. از دیگر کاربرد این دوربینها به کاربرد پلیس راهنمایی و رانندگی برای طرح ترافیک و زوج و فرد می توان اشاره نمود.

این دوربینها با توجه به اینکه باید اعداد روی پلاک را به خوبی تشخیص دهند باید از کیفیت تصویر بالایی برخوردار باشند. هر چقدر از دوربینهایی با کیفیت تصویر و وضوح بالاتر برای این منظور استفاده شود ، مشاهده و خواندن پلاک خودرو با دقت بیشتری انجام خواهد شد.

از دوربین های مداربسته چه سیستمی برای پلاک خوانی استفاده می شود ؟

دوربین های مداربسته با تکنولوژی های مختلف آنالوگ ، HD بر روی بستر آنالوگ و تحت شبکه می توانند برای پلاک خوانی مورد استفاده قرار بگیرند. انتخاب نوع سیستم مداربسته برای پلاک خوانی به اهداف ما بستگی دارد. اگر هدف ما فقط قابلیت خواندن پلاک در تصاویر ضبط شده می باشد می توان از تمامی سیستم های مداربسته که ویژگی های لازم را برای اینکار داشته باشد استفاده کرد. اما برای کارایی های پیشرفته تر مانند سیستم های خودکار کنترل ورود و خروج باید از سیستم تحت شبکه در کنار نرم افزارهای پردازش تصویر استفاده نمود.

دوربین پلاک خوان آنالوگ و آنالوگ HD

دوربین مداربسته آنالوگ با توجه به حداکثر کیفیت عملیاتی ۷۲۰TVL که کیفیتی در حدود ۰٫۵ مگاپیکسل در دوربینهای مگاپیکسلی می باشد ، محدودیت های زیادی در پلاک خوانی دارند اما می توانند برای این منظور نیز به کار روند. این دوربینها معمولا در شرایط مناسب با داشتن لنز با فاصله کانونی ۳ تا ۶ میلیمتر می توانند تا فاصله ۳ متری و با لنز با فاصله کانونی ۱۲ میلیمتر تا فاصله نهایت ۱۰ متر را برای پلاک خوانی استفاده شوند.

اما با توجه به قیمت مناسب و کیفیت بالای دوربین های مداربسته AHD و سایر تکنولوژی های HD بر روی بستر آنالوگ ، استفاده از این دوربینها برای پلاک خوانی با توجه به کیفیت پایین آنها توصیه نمی شود.

[lightbox thumb=”http://ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/06/pelak.jpg”]

دوربین پلاک خوان تحت شبکه (IP)

دوربینهای مداربسته تحت شبکه (IP) با توجه یه کیفیت و وضوح تصویر بالای آنها برای پلاک خوانی بسیار مناسب می باشند. با توجه به عدم محدودیت در رزولوشن تصویر دوربین مداربسته IP ، فاصله قابل پوشش توسط این دوربینها بسیار بالاتر از سایر تکنولوژی ها می باشد و به راحتی می توان پلاک خودروها را از فواصل بیشتر تشخیص داد.

علاوه بر این در صورت استفاده از سیستم مداربسته تحت شبکه (IP) شما می توانید از نرم افزارهای نظارتی پردازش تصویر برای ثبت و ضبط پلاک خودروها در یک بانک اطلاعاتی استفاده کنید یا با استفاده از نرم افزارهای نظارتی ورود و خروح پلاک های خاص را محدود نمایید. از این قابلیت می توان برای کنترل ورود و خروج خودروها با پلاک های مجاز به محل پارک خودروها نیز استفاده کرد.

[lightbox thumb=”http://ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/06/LPR-Camera.jpg”]

ویژگی های لازم دوربین مداربسته برای پلاک خوانی

یکی از مهمترین ویژگی های لازم برای دوربین مداربسته پلاک خوان بهره مندی از دید در شب IR با برد بالا می باشد. باید فاصله تحت پوشش دید در شب این دوربینها به گونه ای باشد که بتواند پلاک خودروها را به خوبی پوشش دهد.

از دیگر ویژگی های مهم در این دوربینها مکانیزم بازه دینامیکی بالا یا WDR در دوربین مداربسته می باشد. این مکانیزم در دوربین از تاثیرات منفی ضد نور تا حد زیادی جلوگیری می کند.

آیا دستگاه ضبط تصاویر در عملکرد پلاک خوانی موثر است ؟

بله ، همانطور که در مقالات قبلی گفته شد دستگاه ضبط کننده تصاویر مداربسته باید قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت بالا برای همه دوربین های پلاک خوان را داشته باشد. در غیر اینصورت نمی تواند تصاویر را با کیفیت مناسب ضبط و پخش نماید. بنابراین از دستگاه های ضبط تصاویر با کیفیت برای این سیستم استفاده نمایید تا توانایی ضبط تصاویر را با کیفیت متناسب با دوربین انتخابی شما را داشته باشد.

در صورت استفاده از دستگاه های بی کیفیت به دلیل کاهش کیفیت تصاویر پخش و ضبط شده ، برد پلاک خوانی دوربین کاهش می یابد.

[box type=”note”]دفتر فروش تهران[/box]

شرکتها و دفاتر متعددی در سطح تهران در حال فعالیت و فروش این محصول می باشند، ولی نکته اصلی ، اصل بودن و خدمات پس از فروش این محصول می باشد.

به دلیل وجود محصولات نظارتی تقلبی در بازار ، پیشنهاد می شود دوربین مدار بسته و محصولات نظارت تصویری را فقط از مراکز معتبر تهیه نمایید تا دچار مشکلات بعد از خرید و پشتیبانی نشوید.

سایت ipmcctv ، یکی از معتبرترین سایت های فروش دوربین مداربسته در ایران، محصولات دوربین مداربسته را با قیمتهای رقابتی و همچنین محصول اصل همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر، در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.

[list icon=”momizat-icon-cart3″ ]مشاهده قیمت و آدرس سایت فروش: www.ipmcctv.com[/list]

[list icon=”momizat-icon-location2″ ]آدرس دفتر فروش: تهران – خیابان توحید – پایین تر از پرچم – کوچه بت شکن – پلاک ۴ – واحد ۵[/list]

[list icon=”momizat-icon-phone” ]شماره تماس: ۶۶۱۲۶۲۳۳ – ۶۶۹۴۷۸۰۴ – ۶۶۹۴۷۸۰۲[/list]

[lightbox thumb=”http://ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]