HDSDI مخفف عبارت High Definition Serial Digital Interface می باشد. HD-SDI یکی از استانداردهای انتقال تصاویر در بستر کابل کوآکسیال به صورت HD می باشد که در سال ۱۹۸۹ میلادی توسط انجمن مهندسان تصاویر متحرک و تلویزیون (SMPTE) ایجاد گردید. این استاندارد در واقع همان استاندارد SMPTE 292M می باشد که برای معرفی تحت عنوان HD-SDI معرفی می شود.

استاندارد SMPTE 292 قابلیت انتقال تصاویر را با دو نرخ انتقال داده دقیق ۱٫۴۸۵ گیگابیت بر ثانیه و ۱٫۴۸۵/۱٫۰۰۱ گیگابیت بر ثانیه بر روی کابل کوآکسیال را فراهم می کند که ورژن ۱/۱٫۰۰۱ آن به این استاندارد امکان پشتیبانی از فرمت های ویدئویی با نرخ فریم از ۵۹٫۹۴ هرتز، ۲۹٫۹۷ هرتز، و ۲۳٫۹۸ هرتز ، به منظور حداکثر سازگاری با استاندارد NTSC را می دهد. ورژن ۱٫۴۸۵ این استاندارد هم امکان استفاده از سایر نرخ فریم ها برای استفاده گسترده از این استاندارد در موارد مختلف را برای کاربران فراهم نمود که شامل نرخ فریم ۶۰ هرتز ، ۵۰ هرتز ، ۳۰ هرتز، ۲۵ هرتز و ۲۴ هرتز می شود. ( در دوربین مداربسته HD-SDI از ورژن ۱٫۴۸۵ گیگابیت این فریم استفاده شده است )

البته ورژن ۳ گیگابیت در ثانیه این استاندارد هم به صورت اسمی ارائه شده بود که هیچ وقت به صورت تجاری مورد استفاده قرار نگرفت که برای انتقال تصاویر ۱۰۸۰p ساخته شده بود و به جای استفاده از آن از فرمت دو گانه این استاندارد که تحت عنوان SMPTE 372 شناخته می شود و استاندارد SMPTE 424 که قادر به انتقال تصاویر ۱۰۸۰p به صورت ۶۰ فریم در ثانیه می باشد ، استفاده شد.

فلسفه استفاده از این تکنولوژی انتقال تصاویر HD در سیستم مداربسته در بستر کابل کوآکسیال و جایگزینی آن با فناوری تحت شبکه (IP) برای کاهش هزینه ها و پیچیدگی های آن بود ، اما به دلیل مشکلاتی مانند محدودیت طول کابل حداکثر ۱۰۰-۱۵۰ متر و نیاز به تقویت سیگنال تصاویر دوربین مداربسته در فواصل بیشتر و مشکلات دیگر استقبال زیادی از این تکنولوژی نشد و تعداد محدودی از کمپانی ها اقدام به تولید دوربین مداربسته و تجهیزات با این تکنولوژی نمودند و قیمت تمام شده این تجهیزات قابلیت رقابت زیادی با تکنولوژی تحت شبکه پیدا نکرد.

هر چند دوربین مداربسته و تکنولوژی HD-SDI موفقیت چندانی در بازار تجهیزات نظارتی پیدا نکرد اما زمینه ایجاد سایر تکنولوژی های انتقال تصاویر HD در بستر کابل کوآکسیال مانند HD-CVI توسط کمپانی داهوا ، تکنولوزی HD-TVI توسط شرکت آمریکایی Techpoint و تکنولوژی AHD توسط شرکت NextChip را فراهم کرد. این تکنولوژی ها محدودیت طول کابل تکنولوژی HD-SDI را نداشته و تا ۵۰۰ متر بدون تقویت کننده سیگنال سیستم مداربسته قابل استفاده می باشند.

در مطالب بعدی سعی خواهیم نمود شما عزیزان را با تفاوت تکنولوژی های مختلف انتقال تصاویر به صورت HD و Full HD در بستر کابل کوآکسیال آشنا کنیم ، امیدوارم این مطلب در آشنایی شما با تکنولوژی HD-SDI مفید بوده باشد.

منبع: Nezarati.ir

[box type=”note”]دفتر فروش تهران[/box]

شرکتها و دفاتر متعددی در سطح تهران در حال فعالیت و فروش این محصول می باشند، ولی نکته اصلی ، اصل بودن و خدمات پس از فروش این محصول می باشد.

به دلیل وجود محصولات نظارتی تقلبی در بازار ، پیشنهاد می شود دوربین مدار بسته و محصولات نظارت تصویری را فقط از مراکز معتبر تهیه نمایید تا دچار مشکلات بعد از خرید و پشتیبانی نشوید.

سایت ipmcctv ، یکی از معتبرترین سایت های فروش دوربین مداربسته در ایران، محصولات دوربین مداربسته HDSDI را با قیمتهای رقابتی و همچنین محصول اصل همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر، در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.

[list icon=”momizat-icon-cart3″ ]مشاهده قیمت و آدرس سایت فروش: www.ipmcctv.com[/list]

[list icon=”momizat-icon-location2″ ]آدرس دفتر فروش: تهران – خیابان توحید – پایین تر از پرچم – کوچه بت شکن – پلاک ۴ – واحد ۵[/list]

[list icon=”momizat-icon-phone” ]شماره تماس: ۶۶۱۲۶۲۳۳ – ۶۶۹۴۷۸۰۴ – ۶۶۹۴۷۸۰۲[/list]

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]