HD-CVI مخفف عبارت High Definition Composite Video Interface می باشد و تکنولوژی جدیدی برای انتقال تصاویر HD بر روی کابل کوآکسیال می باشد. این تکنولوژی توسط شرکت داهوا برای رفع نواقص تکنولوژی قبلی HD-SDI ابداع گردید. این تکنولوژی ها همگی برای افزایش نقص بزرگ دوربین های مداربسته آنالوگ سنتی که همان محدودیت کیفیت تصاویر آنها می باشد ایجاد شده اند.

تکنولوژی HDCVI به کاربر اجازه انتقال تصاویر با کیفیت HD را تا فواصل ۵۰۰ متر بدون استفاده از تقویت کننده سیگنال بر روی بستر آنالوگ ( توسط کابل کوآکسیال و کانکتورهای BNC ) را می دهد. این تکنولوژی یک تکنولوژی انحصاری و متن بسته بوده و امتیاز قانونی آن متعلق به شرکت تولید کننده تجهیزات نظارتی چینی داهوا می باشد.

از جمله مزایای دیگر این تکنولوزی می توان به مواردی چون انتقال همزمان صدا ، تصویر و دستورات کنترلی توسط تک کابل کوآکسیال اشاره کرد. قابلیت ASC یا تقویت خودکار سیگنال از کاهش قدرت سیگنال جلوگیری کرده و امکان استفاده از این سیستم را برای فواصل طولانی تر فراهم می کند.

دوربین مداربسته HDCVI از فرکانس پایین برای انتقال تصاویر استفاده می کند و تصاویر در این تکنولوژی بدون فشرده سازی انتقال پیدا می کنند. این دوربین ها نویز پذیری پایینی نسبت به تکنولوژی قبلی خود یعنی HDSDI دارند.

دوربین مداربسته HD-CVI قابلیت ارائه تصاویر ۷۲۰P HD و ۱۰۸۰P Full HD را به ما دارند. برای ذخیره و نمایش تصاویر این دوربین های مداربسته نیاز به دستگاه DVR با تکنولوژی HDCVI می باشد.

در حال حاضر علاوه بر کمپانی Dahua که این تکنولوزی به صورت انحصاری در اختیار آن می باشد ، شرکت های دیگر تولید کننده دوربین مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری از طریق خرید امتیاز اقدام به تولید تجهیزات HDCVI می کنند.

مزایای تکنولوژی HD-CVI چیست ؟

از جمله مزایای دوربین مداربسته و تکنولوژی HD-CVI می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ارتقا از سیستم مداربسته آنالوگ سنتی بدون نیاز به تعویض سیم کشی و کانکتورها
  • نویز پذیری پایین سیستم مداربسته HDCVI
  • پیاده سازی و عیب یابی آسان
  • ارائه تصاویر HD و Full HD بر روی بستر آنالوگ
  • امکان انتقال سیگنال صدا ، تصویر و دستورات کنترلی توسط تک کابل کوآکسیال

دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی HDCVI نسبت به تکنولوژی AHD از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. در مطالب بعدی سعی خواهیم کرد شما را با تفاوت تکنولوزی های مختلف انتقال تصاویر اچ دی بر روی بستر آنالوگ مانند AHD ، HDTVI ، HDSDI و تکنولوژی تحت شبکه (IP) آشنا کنیم.

منبع: Nezarati.ir

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]