دی وی آرهای هیبرید ، دستگاه هایی هستند که همزمان دوربین های IP و آنالوگ را به طور مستقیم پشتیبانی می نمایند.
با این دستگاه ، کاربران می توانند به راحتی ، با دوربین های آنالوگ کار خود را شروع نمایند و بعد به سمت دوربین هایIP بروند. درواقع ، برخلاف NVR ها ، که فقط دوربین های IP به آنها متصل می شوند و برای اضافه نمودن دوربین های آنالوگ نیاز به استفاده از DVS ها داریم ، دستگاه های هیبرید نیازی به سخت افزار مجزا و اضافی ندارند ، همین امر در کاهش هزینه های اضافی که کاربران متحمل می شوند بسیار موثر است .
به عبارت دیگر می توان گفت ، در مواردی که به دوربین های آنالوگ و IP هر دو نیاز است تا در یک مدارمشابه اجرا شده و در سیستم VMS یا مدیریت تصویر مجزا ، مدیریت شوند ، دو را ه حل وجود دارد .DVS و یا دستگاه های هیبرید. همچنین دستگاه های هیبرید ، می توانند نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه های یک سیستم نظارت تصویری ایفا کنند.
با
ادغام دوربین های IP وآنالوگ می توان در جاهایی که از نظر امنیت و حفاظتی درجه اهمیت کم تری را دارا هستند از دوربین های آنالوگ استفاده نمود و در مکان هایی که از نظر امنیت دارای درجه اهمیت بالاتری می باشند IP را جایگزین نمود.
بدین ترتیب یک راه حل منطقی از لحاظ حفاظت و هزینه بدست آورد.

 

درکنار این امر میتوان به مهم ترین مزایای این دستگاه اشاره نمود که شامل موارد زیرمی شود:
– سازش پذیری با خیلی از برند های دوربین شبکه از سازندگان معتبر دنیا و استاندارد جهانی Onvif
– قابلیت plug & play، نصب آسان با تجهیزات کم هزینه و مصرف برق بسیار پائین
– اتصال دوجانبه صدا امکان ادغام فوری با شناسایی رویداد را فراهم می سازد
– مدیریت و کنترل از راه دور موجب دریافت هشدار به موقع و زنده توسط کاربر شده و از طریق دستگاه تلفن همراه می تواند پخش مجدد داشته باشد
– ذخیره سازی را میتوان بیش تر افزایش داد
– دارای ویژگی های تحلیل تصویر قدرت مند تر
– قابلیت HD و مگاپیکسل
– دیجیتال PTZ
هنگامی که شما کم تراز ۳۲ دوربین را دارید و میخواهید آنها را به طور محلی ذخیره و مدیریت نمائید، بهره وری دستگاه های هیبرید به مراتب بیش تر و بهتر از NVR ها خواهد بود.
دی وی آر های هیبرید زمان کم ترو حداقلی را برای تنظیم و پیکربندی نیاز دارد بنابراین ، را ه اندازی و شروع به کار سیستم و در نتیجه دریافت تصاویر زنده و ضبط آنها سریع تر و با مشکلات کم تری صورت می گیرد.
همانطور که گفته شد دستگاه های هیبرید درمواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که کاربران بخواهند هر دو دوربین های آنالوگ و IP را مورد استفاده قرار دهند , و هزینه های ناشی از استفاده از سخت افزارهای غیر ضروری را کاهش دهند.
گرچه این امر ، غیر معمول نیست ولی بهره گیری از دستگاه مناسب که بتواند به خوبی کار کند نیز مورد نیاز است .
با پیشرفت و استفاده روز افزون دوربین های IP این تکنولوژی به کمک متخصصان این امر آمده است تا بتوانند درکنار استفاده از دوربین های آنالوگ کیفیت تصویر دوربین های IP را نیز داشته باشند.