ipmkala

انتخاب نوع و برند هارد دیسک

انتخاب هارد دیسک مناسب برای سیستم نظارت تصویری از اهمیتی بالایی برخوردار است. هارد سیستم مداربسته باید کیفیت بالاتری نسبت به هارد دیسک هایی که برای مصارف معمولی ساخته شده اند داشته باشد.

شرکت های تولید کننده هارد دیسک و محصولات ذخیره سازی هاردهایی را مخصوص سیستم نظارت تصویری طراحی کرده اند که این هاردها از تکنولوژی خاصی برای ذخیره سازی استفاده می کنند که مشکلات هارد دیسک های معمولی قدیمی را بر طرف کرده و عمر بالاتری نسبت به هاردهای معمولی موجود در بازار دارند.

از جمله این محصولات می توان به هاردهای سری بنفش شرکت Western Digital اشاره کرد که برای دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری طراحی شده است. محصولات سری بنفش وسترن دیجیتال مطابق با استانداردهای روز دنیا و نظارت تصویری ظراحی شده است. این هاردها پایداری بسیار خوب و بالایی دارند و عمر بسیار بالایی نسبت به هارد دیسک های معمولی دارند. از تکنولوژی‌های به کار رفته در سری بنفش AllFrame است که باعث می‌شود میزان فریم‌ از دست رفته در هنگام ضبط تصاویر به صفر برسد, در اینصورت دیگر هیچ فریمی را از دست نمی دهید. تکنولوژی دیگر به کار رفته Intelliseek می باشد که برای ارائه تعادل میان قدرت و عملکرد در هارد به کار می‌رود و باعث کاهش لرزش، صدا و مصرف انرژی هاردهای این سری می‌شود

این هارد دیسک دارای رابط SATA III با سرعت تبادل اطلاعات ۶ گیگابایت بر ثانیه می باشد و سرعت گردش آن ۷۲۰۰ دور در دقیقه است، این هارد ها قابلیت ثبت همزمان تصاویر ۳۲ دوربین مختلف را داشته که قابلیتی مهم در سیستم نظارت تصویری به شمار می رود. محصولات این سری در ظرفیت های مختلف تولید می شوند و برای انواع دستگاه ضبط و پخش دوربین مداربسته قابل استفاده می باشد.

 

ظرفیت هارد دیسک سیستم مداربسته

ظرفیت هارد دیسک باید بسته به تعداد دوربین مداربسته و کیفیت آنها مشخص شود. هرچه تعداد دوربین مدار بسته و کیفیت آنها بالاتر باشد باید از هارد دیسک با ظرفیت بالاتری برای دستگاه خود استفاده کنیم. پیشنهاد می شود موقع خرید هارد به مدت زمان مورد نیاز برای ضبط تصاویر توجه بیشتری نماییم و هارد با ظرفیت مناسب برای نیاز خود تهیه کنیم که در صورت اضافه شدن دوربین با مشکل مواحه نشویم و نیاز به تعویض آن نباشد.

منبع: Nezarati


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]