hikvision

در این مطلب در رابطه نحوه ریست کردن یا بازیابی پسوورد دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن را بررسی می کنیم. در صورتی که پسوورد دستگاه هایک ویژن را فراموش کرده اید میتوانید از این راهنما برای گرفتن پسوورد جدید استفاده کنید.

مراحل اولیه

پسوورد پیشفرض دستگاه های هایک ویژن در گذشته Admin برای کد کاربری و ۱۲۳۴۵ برای کلمه عبور بود. البته به تازگی شرکت هایک ویژن این رمز را حذف کرده و از شما میخواهد در ابتدای راه اندازی دستگاه کلمه عبور را وارد کنید. کلمه عبور باید ترکیبی از عدد و حروف کوچک و بزرگ باشد. از این طریق هایک ویژن سعی کرده امنیت سیستم های دوربین مداربسته خود را افزایش دهد.

در صورت فراموش کردن پسورد چه کنم؟

روند گرفتن پسوورد جدید برای دستگاه های هایک ویژن زیاد ساده نیست و به همین دلیل از این راهنما برای توضیح دادن آن استفاده شده.

  • در مرحله اول نرم افزار SADP یا (Search for Active Device Protocol) را از وبسایت هایک ویژن قسمت دانلود ها، دانلود کنید. (آخرین ورژن از نرم افزار در این پنجره است.)
  • نرم افزار را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و دستگاه DVR یا NVR را از طریق کابل شبکه به کامپیوتر وصل کنید.
  • با باز کردن نرم افزار در منوی آن خواهید دید که نرم افزار دستگاه شما را شناسایی کرده است. (در غیر این صورت اتصال کابل شبکه را بررسی کنید.)
  • بر روی نرم افزار قسمت the product with the lost password را انتخاب کنید. (ممکن از در ورژن های مختلف نرم افزار این نام کمی متفاوت باشد.) با انتخاب این گزینه نرم افزار از شما محلی را برای ریختن یک فایل می خواهد. محلی را انتخاب کنید تا فایل خروجی به شما داده شود.
  • نرم افزار فایلی با پسوند xml را با نام DeviceKey برای شما تولید خواهد کرد.
  • این فایل را به نمایندگی محصولات هایک ویژن در ایران را مستقیما به آدرس ایمیل support@hikvision.com ارسال کنید تا پسوورد جدید برای شما ساخته شده و ارسال شود. (سعی کنید پسوورد را به فروشنده داخلی دهید چراکه مکاتبه مستقیم با هایک ویژن شاید برای افرادی که انگلیسی را خوب ندانند سخت باشد.)
  • بعد از ریست شدن پسوورد در صورتی که پسوورد به صورت فایل به شما داده شد. مجدد دستگاه را به کامپیوتر وصل کرده قسمت New Password را انتخاب کرده و فایل را اضافه کنید.

برای دیگر برندهای چه کنم؟

برای ریست کردن پسوورد دیگر برندها با نماینده یا فروشنده آن برند تماس بگیرید.