KVM از مخفف کلمات Keyboard , Video و Mouse می باشد. سوئیچ KVM دستگاهی است که به کاربر اجازه می دهد که از یک کیبورد ، موس یا نمایشگر برای دو یا چند دستگاه DVR یا تجهیزات ضبط نمایش تصاویر دوربین مداربسته یا کامپیوتر استفاده نمایید. از این سوئیچ می توان برای اتصال همزمان یک کامپیوتر و دستگاه DVR به یک نمایشگر استفاده نمود و نیاز ما را به تهیه نمایشگر جداگانه برای هر دو دستگاه کاهش می دهد. به عنوان مثال در مکانی که نیاز به کنترل و مشاهده تصاویر به صورت همیشگی وجود ندارد ، مثلا یک فروشگاه کوچک اگر در فروشگاه شما کامپیوتری موجود می باشد نیاز به تهیه نمایشگر جداگانه برای سیستم نظارتی نمی باشد و شما می توانید از نمایشگر کامپیوتر خود به صورت اشتراکی برای مشاهده تصاویر دوربین مداربسته خود نیز استفاده نمایید.

انواع سوئیچ KVM دوربین مداربسته

این سوئیچ ها با ظرفیت اتصال و اشتراک ۲ تا ۶۴ دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته قابل تهیه می باشند. در سیستم مداربسته معمولا از نوع ۲ پورت آن بیشتر استفاده می شود. سوئیچ KVM توسط شرکت های مختلف تولید کننده تجهیزات مداربسته ساخته می شود و به راحتی از طریق فروشگاه های تجهیزات شبکه قابل تهیه می باشد.

طریقه نصب سوئیچ KVM دوربین مداربسته

نصب سوئیچ KVM بسیار ساده می باشد و نیاز به دانش فنی خاصی ندارد. این سوئیچ ها بسته به چند پورت بودن آنها دارای یک خروجی تصویر و چندین ورودی تصویر می باشند. به عنوان مثال در سوئیچ ۲ پورت KVM دی لینک قسمت ورودی تصویر با PC1 و PC2 مشخص شده و در طرف دیگر پورت اصلی تصویر قرار دارد. در ابتدا پورت اصلی را به نمایشگر خود متصل نمایید و دستگاه های دیگر را پورت های ورودی تصویر که با PC1 و PC2 مشخص شده است متصل نمایید.

با استفاده از کلید موجود بر روی سوئیچ KVM می توانید بین تصاویر دستگاه های مختلف سوییچ نمایید.

منبع: Nezarati.ir

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]