Distributed Digital Video Monitoring System (DDVMS)

رویکرد اصلی در این سیستم استفاده از مفاهیم بنیادی شبکه و آخرین فن‌آوری روز دنیا در زمینه سیستم‌های نظارت تصویری دیجیتال است. در این سیستم محور ارتباط شبکه سازمانی است و کلیه ارتباطات و انتقال صدا و تصویر از طریق این بستر صورت می‌گیرد.

عناصر موجود در چنین سیستمی را می‌توان این گونه برشمرد:

۱٫ تجهیزات تولید تصویر، مانند: دوربین، لنز، پایه، محافظ و … (در موارد استفاده از IP Cameraها این بخش با بخش ۲ ادغام می‌گردد.)

۲٫ Digital Audio/Video Encoder & Decoder

۳٫ بستر انتقال دیتا (شبکه)

۴٫ تجهیزات ارسال و دریافت فرامین کنترل دوربین (Telemetry Sender & Receiver)

۵٫ تجهیزات مانیتورینگ و سوئیچینگ دیجیتال

شرح عملکرد سیستم

در این طرح خروجی دوربین‌ها از طریق کابل‌های کواکسیال به نزدیک‌ترین سیستم انکدر(Video Encoder) متصل می‌شوند. در موارد استفاده از دوربین‌ های دام یا PTZ + Telemet Receiverیک خط ارتباطی برای ارسال و یا دریافت فرامین کنترل دوربین از انکدر به دوربین یا سیستم گیرنده فرامین کنترلی (Telemetry Receiver)متصل می‌شود. امکان اتصال بلندگو و میکروفن نیز برای ایجاد یک پل صوتی دو طرفه به انکدر وجود دارد.

انکدر از طریق کابل‌های شبکه بهSwitch HUBمحلی متصل می‌شود.

با توجه به ساختار شبکه در مرکز کنترل با استفاده از یک یا چند SwitchHUBارتباط لازم بین تمام انکدرها با سیستم ضبط دیجیتال تحت شبکه (Network Video Recording Server)و گیرنده‌های تصویر از طریق کامپیوتر یا Vdieo Decoderها برقرار می‌شود.

یکی از مزایای مهم این گونه سیستم‌ها امکان Multi Castingاست. با استفاده از این قابلیت که می‌باید توسط هر دو بخش انکدر و تجهیزات شبکه توامان پشتیبانی شود، این امکان وجود دارد تا صدا و تصویر یک انکدر برای تعداد منطقاً نامحدودی از کاربران شبکه پخش شود. منظور از «منطقاً نامحدود» این است که محدودیت واقعی در این زمینه مربوط به توانایی سیستم‌های سوئیچینگ شبکه است و خود دستگاه VideoEncoderدر هر دو نقش Multicas Serverو یا Multicast Streamerمحدودیتی برای تعداد کاربر نمی‌شناسد. برخی از کاربردهای این ویژگی خاص که تاکنون از طرف بعضی از مشتریان این سیستم درخواست و متعاقباً پیاده‌سازی شده را می‌توان این چنین برشمرد:

۱٫ پخش زنده یک مراسم سخنرانی بر روی شبکه

۲٫ پخش فیلم یا کانال‌های ماهواره بر روی شبکه

۳٫ ویدئو کنفرانس بین اتاق‌های مختلف یک سازمان با مدیریت توزیع شده

۴٫ پخش زنده تصاویر تعدادی دوربین خاص بر روی شبکه برای کل سازمان

از سری قابلیت‌های جدید و بسیار کارآمد این سیستم امکان استفاده از Power On LANبرای ویدئو سرورهای سری VIPاست. با استفاده از Power Injectorتنها با یک خط ارتباطی CAT5همه چیز (صدای دو طرفه، تصویر، فرامین کنترل دوربین و برق لازم) برای عملکرد سیستم در دسترس قرار می‌گیرد.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]