گیت‌های فروشگاهی موجود در بازار را به لحاظ اصالت محصول، در سه کلاس جداگانه می‌توان جا داد. ۱- کلاس الف: گیت‌هایی که تمام اجزای آن‌ها ساخت یک شرکت معتبر باشد، دراین کلاس جا می‌گیرند. منظور ما از تمام اجزا، آنتن، برد، منبع تغذیه و… می‌باشد که همگی به صورت پک کامل در شرکت سازنده، تولید و بسته بندی شده است. اطلاعات مربوط به شرکت سازنده سیستم معمولاً به راحتی در دسترس است و نیز اصالت محصول را می‌توان از طریق ارسال ایمیل به شرکت سازنده بررسی کرد.

گیت‌های فروشگاهی موجود در بازار را به لحاظ اصالت محصول، در سه کلاس جداگانه می‌توان جا داد. ۱- کلاس الف: گیت‌هایی که تمام اجزای آن‌ها ساخت یک شرکت معتبر باشد، دراین کلاس جا می‌گیرند. منظور ما از تمام اجزا، آنتن، برد، منبع تغذیه و… می‌باشد که همگی به صورت پک کامل در شرکت سازنده، تولید و بسته بندی شده است. اطلاعات مربوط به شرکت سازنده سیستم معمولاً به راحتی در دسترس است و نیز اصالت محصول را می‌توان از طریق ارسال ایمیل به شرکت سازنده بررسی کرد. بخش اندکی از گیت‌های فروشگاهی موجود در بازار ایران در کلاس الف جا دارند و بسیاری از سیستم‌هایی که حتی با اسامی مختلف اروپایی عرضه می‌شوند، در کلاسهای دیگر قرار دارند.

۲- کلاس ب

برخی از شرکت‌های داخلی برای کاهش قیمت تمام شده، اجزای مختلف گیت را از جاهای مختلف تهیه کرده و خودشان اقدام به مونتاژ می‌کنند. گیت‌هایی که در آن‌ها برد الکترونیکی معتبری بر روی بدنه‌های متفرقه نصب شده باشد، در این کلاس جا دارند.

۳- کلاس ج

در صورتی که شرکت عرضه کننده از برد الکترونیکی ناشناخته یا اصطلاحاً (NoName) استفاده کند، محصولش در کلاس ج قرار خواهد گرفت. در حال حاضر بسیاری از سیستم‌های عرضه شده به بازار در این کلاس قرار دارند که متأسفانه گاهاً با عناوین جعلی و یا عناوینی که توسط خودشان ساخته شده‌اند، به اسم اروپایی فروخته می‌شوند. مشخصه محصولات این کلاس مشخص نبودن اسم و آدرس و سایت اینترنتی برند مذکور می‌باشد.

توجه: تقسیم بندی فوق صرفاً برای روشن‌تر شدن مسائل مربوط به گیت فروشگاهی یا به اصطلاح غلط دزدگیر لباس ابداع شده است و همانند بسیاری از تقسیم بندی‌ها، دقیق نمی‌باشد. به طور مثال محصولات شرکت‌هایی که خودشان واقعاً تولید کننده هستند، به نظر می‌رسد که در کلاس ج قرار داشته باشند ولی صحیح‌تر آن است که آن‌ها را نیز در کلاس الف قرار دهیم. چرا که این شرکت‌ها در واقع تولید کننده هستند و نه مونتاژ کننده. همچنین تجهیزات جانبی گیت فروشگاهی از قبیل تگ‌های مختلف و لیبل یا برچسب‌های حفاظتی فروشگاهی، معلوم نیست که در این تقسیم بندی در کجا قرار دارند.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]