نحوه انتشار نور IR در دوربین های مداربسته قدیمی به نحوی است که منجر به ایجاد یک الگوی دایره ای شکل از نور بر روی تصویر می شود و روشنایی بیشتر در مرکز تصویر متمرکز است.
Hikvision، یکی از بهترین برندهای موجود در بازار جهانی در زمینه تولید دوربین های مداربسته و لوازم جانبی آن است. این شرکت فناوری EXIR را ابداع نموده است. در این سیستم از پیکربندی لنز برای ایجاد الگوی نور مستطیلی و با پراکندگی یکنواخت استفاده شده است. سیستم EXIR در برخی از دوربین های HD و تحت شبکه وجود دارد.
یکی از مهمترین عوامل در فن آوری LED های IR، کیفیت و نحوه انتشار نور است که تعیین کننده قدرت و برد نور منتشر شده برای ایجاد تصاویری با وضوح بالا است. در مقایسه با LED های قدیمی IR، که دارای خروجی نور ۷۵۰mv هستند اکسیر دارای قدرت خروجی نور ۱۰۵۰mv است.

مزایای فناوری Exir

 

۱٫ منبع نور بسیار کارآمد با استفاده از LED های پرنور

با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی انتشار نور در فناوری EXIHikvision با افزایش بیش از ۳۰٪ بهره وری روشنایی نسبت به LED های IR قدیمی تر روبرو هستیم. و شاهد هیچگونه هدررفت نور نیستیم.

۲٫ استفاده از LED های پیشرفته با ساختار مستطیلی شکل به منظور داشتن حداکثر بهره وری از نور

به منظور استفاده بهینه از نور مادون قرمز منتشر شده، در دوربین های هایک ویژن با قابلیت EXIR، نور در فرم های مستطیل شکل منتشر می شود. این ویژگی باعث بهبود کیفیت تصویر و افزایش بهره وری از نور موجود و کاهش آلودگی های نوری موجود در محیط می گردد.

۳٫ ایجاد روشنایی یکپارچه در تصویر

در این فناوری نور به صورت یکنواختی توزیع می گردد. بنابراین در این سیستم نقائص و کاستی های معمول سیستم نورپردازی موجود در سیستم های قدیمی تر اعم از تمرکز بیش از حد نور در مرکز و عدم رسیدن نور به گوشه های تصویر وجود ندارد.

۴٫ ذخیره انرژی

در شرایط مشابه و با استفاده از جریان ۱ آمپر، نرخ سرعت تبدیل فوتوالکتریک در اکسیر ۲۱ در صد نسبت به تکنولوژی قدیمی تر افزایش یافته وبه ۴۰ درصد رسیده است. منظور از انتقال فوتوالکتریک انتشار الکترونها یا دیگر حامل های آزاد در زمانی است که نور بر روی یک ماده می تابد. الکترون هایی که از این طریق منتشر می شوند، می توانند فوتوالکترون نامیده شوند. این امر منجر به افزایش صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.

۵٫ توزیع حرارتی یکنواخت

به دلیل وجود مقاومت حرارتی بسیار کمتر در طراحی ساختار و توزیع حرارتی بهتر در فناوری EXIR در دوربین های مداربسته Hikvision مشکل مربوط به داغ شدن LED ها برطرف شده است.

 

 


فروشگاه سیستمهای حفاظتی و نظارتی


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]