تمامی هارد درایو های ۳٫۵ اینچی از دو سیستم موتورایز شده تشکیل میشوند ، ( موتور Spindle و موتور بازوی محرک -actuator arm ) ، بدین ترتیب زمانی که سیستم را روشن می کنید هارد درایو در مرحله شروع به کار خود، نیازمند مقدار قابل توجهی جریان برق خواهد بود تا به مرحله شروع به فعالیت خود برسد. اگر منبع تغذیه قادر به تامین میزان جریان عبوری مورد نیاز هارد نباشد، هارد به آمادگی لازم برای آغاز به کار نخواهد رسید، به علاوه بروز مکرر این خطا باعث از کار افتادن هارد خواهد شد.
با توجه به اینکه اغلب هارد دیسک ها با ولتاژ DC 12V کار می کنند بنابراین منبع تغذیه خارجی DC 12V برای اندازه گیری شروع به کار برای این نوع از هارد دیسک ها، استاندارد خواهد بود. هاردهای مناسب برای PC جریان مصرفیشان برای شروع به کار چیزی حدود ۲٫۸ A~3.2 A است که این مقدار برای هارد هایی که تخصیص یافته برای سیستم های نظارت تصویری هستند به ۲٫۰ A کاهش پیدا می کند.
تصور کنید که دستگاه DVR ی برای ذخیره سازی اطلاعات ۸ هارد دیسک را در خود جای داده است، در صورتی که از هاردهای مناسب PC استفاده شود، میزان جریان ورودی لازم برای شروع به کار سیستم به اندازه ۲٫۸x8=22.4A خواهد بود که در نتیجه آن حداقل توان برق مصرفی ۲۲٫۴A x 12V = 268.8W خواهد بود. این در حالیست که میزان جریان ورودی آغاز به کار برای هارد درایوهای مخصوص سیستمهای نظارت تصویری ۲٫۰A x 8 = 16A خواهد بود و حداقل توان مصرفی برای آغاز به کار سیستم برابر ۱۹۲W خواهد شد. بر اساس محاسبات فوق یک هارد مخصوص سیستمهای نظارت تصویری نسبت به یک هارد عادی میزان کمتری برق مصرف خواهد کرد. ( با استفاده از یک منبع تغذیه خارجی مشابه ، DVRشما میتواند تعداد بیشتری هارد درایو مخصوص ضبط تصاویر در خود جای داده و راه اندازی کند)


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]