تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که چرا از دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک استفاده می‌کنند ؟ استفاده از دوربین‌های مدار بسته برای کنترل ترافیک یک روش مناسب و قبل قبول می‌باشد، استفاده از دوربین‌های مدار بسته باعث می‌شود قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شوند و تصادفات تا حد قابل قبولی کنترل شوند. دوربین‌های مدار بسته معمولا در جاده‌های شلوغ و در تقاطع بزرگراه‌ها و چهارراه‌ها قرار دارند. دوربین‌های مدار بسته با مشاهده و نظارت ترافیک، جرایم و وقایع را ثبت می‌کنند و به دست مسئولین و مامورین می‌رسانند. این نکته را فراموش نکنید که دوربین‌های‌ مدار بسته‌ای که برای کنترل ترافیک وجود دارند به صورت شبکه به یکدیگر متصل هستند. در این مطلب می‌خواهیم دلایل استفاده از دوربین مدار بسته برای کنترل ترافیک را برای شما معرفی کنیم و مزایای وجود این دوربین‌ها را برای شما شرح دهیم. نکته‌ی قابل توجهی که در مورد دوربین‌های مدار بسته وجود دارد این است که دوربین‌هایی که به حالت شبکه‌ای به هم متصل هستند به راحتی می‌توانند باعث شوند تا ترافیک کنترل و شناسایی شود. هزینه نصب و نگهداری دوربین‌های مدار بسته بسیار سنگین است ولی در مقایسه با تامین امنیت مردم این مبلغ ناچیز است.

مزایای استفاده از دوربین مدار بسته برای کنترل ترافیک

۱) کمک به مسافران

  • یکی از مزایای استفاده از دوربین مدار بسته برای کنترل ترافیک این است که دوربین‌ها در قسمت‌های مهم و ضروری جاده‌ها، خیابان‌ها و … قرار دارند و در صورت بروز هر گونه مشکل و تصادفات جریان‌های ترافیکی به وسیله رادیو و تلویزیون به مردم و مسافرین گزارش داده می‌شود. بنابراین در صورت بروز حادثه یا ترافیک شدید مسافرین و افراد می‌دانند که باید از کدام مسیرها رفت و آمد داشته باشند. با استفاده از این روش مناطق پر ترافیک شناسایی و اطلاع رسانی می‌شود و زمان مردم در سپری کردن ترافیک به هدر نمی‌رود.

۲) تصمیم در مورد آینده جاده‌ها و خیابان‌ها

  • دوربین‌های مدار بسته که در جاده‌ها و خیابان‌ها قرار دارند علاوه بر کنترل ترافیک و ثبت تصادفات با نظارت بر مسیرها دلایل ایجاد حوادث را بررسی می‌کنند اگر علت این حوادث وضعیت نامناسب خیابان‌ها و جاده‌ها باشد بلافاصله به ادارات دولتی حمل و نقل اطلاع داده می‌شود تا در مورد وضعیت ساخت و ساز آن‌ها تصمیمی گرفته شود و بدین وسیله تصادفات تا حد زیادی در آن منطقه کاهش یابد.

۳) قوانین اجباری

  • یکی دیگر از دلایل وجود دوربین مدار بسته برای کنترل ترافیک رعایت کردن قوانین است. رانندگانی که علاقه به رعایت قوانین ندارند، می‌دانند اگر خلافی مرتکب شوند توسط دوربین‌های مدار بسته ثبت می‌شوند و جریمه خواهند شد و همین موضوع باعث می‌شود تا قوانین را به صورت اجباری رعایت کنند و همین موضوع باعث می‌شود تصادفات تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

۴) رعایت ایمنی

  • با استفاده از دوربین‌های مدار بسته برای کنترل ترافیک و به اشتراک گذاشتن صحنه‌های تصادفات توسط دوربین‌های مدار بسته در تلویزیون، افراد و رانندگان نکات ایمنی را بیشتر رعایت می‌کنند.

فروشگاه آنلاین


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]