ipmkala

 

با وجود سنسورها کنترل بهتری از اوضاع خانه خواهید داشت. به حواس‌های پنج گانه انسان‌ها فکر کنید. هر کدام برای تشخیص یک حس خلق شده‌اند. سنسورهای هوشمند هم در خانه هوشمند شما به دلایل خاصی تولید و ساخته شده‌اند. ما در این مقاله می‌خواهیم چند سنسور هوشمند را به شما معرفی کنیم تا با کاربردهای آن آشنا شوید.

 

مولتی سنسورها

مولتی سنسورها، دستگاه‌هایی هستند که از چند قابلیت استفاده می‌کنند. این وسیله چندین سنسور را در خود جای داده است که می‌تواند تغییر دما، حرکت، نور و … را تشخیص دهد. برای این که بتوانید ویژگی‌های خانه هوشمند خود را بیشتر کنید می‌توانید یک مولتی سنسور در داخل خانه نصب کنید.

 

سنسورهای هوشمند آب

در خانه‌های قدیمی‌تر که لوله‌های پوسیده‌تری داشتند، خارج شدن از خانه دلهره بیشتری به جان اهالی خانه می‌انداخت. آن‌ها مدام باید لوله‌های آب را چک می‌کردند تا زمانی که به خانه برمی‌گردند با صحنه وحشتناک خیس شدن وسایل مواجه نشوند. اما سنسورهای هوشمند تنها برای ساختمان‌های قدیمی نیست. بر طبق ضرب المثل حادثه خبر نمی‌کند لازم است وسایلی را برای آسایش خودمان مهیا کنیم تا با خیال راحت‌تری خانه را ترک کنیم. سنسور نشتی آب بر روی دیوار یا کف و نزدیک به لوله‌های آب نصب می‌شوند تا در هنگام نشت آب سنسور آن را تشخیص دهد و توسط آلارم به شما اعلام وضعیت کند.

 

سنسور اعلام حریق

سنسور هوشمند تشخیص دود و گاز CO2 یکی از کارآمدترین سنسورها سیستم اعلام حریق هوشمند است که توصیه می‌کنیم آن را برای خانه و محل کار خود نصب کنید. همچنان هر ساله تعداد زیادی از افراد به دلیل خفگی گاز مونوکسید کربن در خواب تلف می‌شوند. ما با شنیدن این اخبار ناراحت می‌شویم. اما با یک سهل انگاری کوچک موجب یک خاطره تلخ برای دیگران می‌شوبم. این سنسور امنیت جان و دارایی شما را افزایش می‌دهد.

در هنگام دریافت اطلاعات دود و گرما سنسور به صدا در‌می‌آید و در صورتی که شما در حالت خواب باشید شما با شنیدن صدای آلارم از خواب بیدار شده و جان خود را نجات می‌دهید. اهمیت داشتن چنین سنسور برای هر خانه‌ای آن قدر زیاد است که جای شک نمی‌گذارد.

 

سنسور هوشمند حرکتی

همه ما تا حدی با سنسور حرکتی هوشمند آشنایی داریم. این سنسور در راه‌پله‌های ساختمان‌ها نصب می‌شود و چراغ‌ها را به صورت اتوماتیک برای شما روشن می‌کند. بسیاری از سارقان که به توسط تاریکی وارد ساختمان‌ها می‌شوند با دیدن چنین تکنولوژی پشیمان می‌شوند.

اما این سنسور را تنها برای استفاده در راهروها استفاده نمی‌کنند. این سیستم کاربردهای دیگری هم برای فضاهای مختلف دارند. روشن ماندن بی رویه چراغ‌ها هم انرژی را هدر می‌دهد و هم شما را با پرداخت قبض‌ها و هزینه‌های آن مواجه می‌کند. برای جلوگیری از این کار یک سنسور حساس به حرکت می‌توانید در بخش‌هایی از خانه نصب کنید تا در مواقع لزوم روشن و پس از آن خاموش شود. برای مثال این سنسور را در سرویس بهداشتی خانه نصب کنید تا با ورود افراد سیستم روشنایی و هواکش را فعال کند.

 

سنسور هوشمند درب و پنجره

سنسوری دیگر برای افزایش امنیت خانه‌های شماست. این سیستم کنترل ورود و خروج افراد و حیوان خانگی شما را راحت می‌کند. ممکن است در خانه از سالمندی مراقبت کنید که مشکل آلزایمر داشته باشد. نگرانی شما با این دستگاه به پایان می‌رسد. زیرا به محض باز شدن درب خانه شما توسط این سنسور آگاه می‌شوبد و جلوی حادثه را می‌گیرید. همچنین اگر حیوان خانگی بازیگوشی دارید این سنسور مراقب امنیت اوست. ممکن است موضوعی او را کنجکاو کرده باشد و به بیرون بکشاند، به محض باز شدن درب یا پنجره شما توسط این سنسور متوجه خطر می‌شوید.

اما این سنسور امتیاز دیگری هم برای شما دارد. در صورتی که برای چند روز می‌خواهید به سفر بروید، توسط اپلیکیشن مخصوص باز و بسته شدن درب‌ها را می‌توانید کنترل کنید. در صورت عبور و مرور مشکوک می‌توانید اقدام کنید.