در این بخش، مقایسه ظاهری دو دزدگیر مطرح بازار ، دزدگیر Akitan و دزدگیر GMK را بررسی میکنیم. هر دو دزدگیر دارای عملکرد یکسان بوده و بعنوان مدل تلفنی ، کاربرد دارند. از نظر قیمتی، دزدگیر Akitan با قیمت رقابتی تر نسبت به دزدگیر GMK و یا حتی دزدگیر های دیگر در بازار عرضه میشود، با این شرط که تکنولوژی و قطعات طراحی شده و سوار شده بر روی برد دستگاه، به جرات میتوان گفت که صنعتی تر نسبت به دزدگیر های مشابه خود می باشد که در بررسی های بعدی، آن را مطرح خواهیم کرد.

در این بررسی ها، قصد تخریب هیچ یک از محصولات و برندها را نداریم و این بررسی ها صرف جهت مطلع کردن مشتریان عزیز به تنوع موجود در بازار دزدگیر و فزونی این محصولات ، می باشیم.

از طرف دیگر درصدد این می باشیم که به این نتیجه گیری برسیم که دزدگیر نوظهور Akitan ، با چه قابلیتهای وارد بازار دزدگیر ایران شده و قادر به رقابت در چه سطحی می باشد. لذا بهترین گزینه برای مقایسه  در اولین بخش و راه ، انتخاب یکی از دزدگیرهای مطرح بازار، دزدگیر GMK بود.

(( برندهای دیگر در صورت تمایل به انجام مقایسه محصول دزدگیر خود با دزدگیر Akitan ، می توانند با مدیریت سایت، تماس گرفته و اقدامات لازم را در جهت انجام این بررسی ، انجام دهند))

بسته بندی دستگاه:

هر دو دستگاه از بسته بندی شکیل و خوبی برخوردار هستند، تنوع طراحی و رنگ در هر دو مدل بسیار خوب است، ولی در دزدگیر Akitan، شلوغی طراحی کمی به چشم می آید، ولی در طراحی Akitan، طراحی با تنوع رنگ متفاوتی به دید گذاشته شده است. ولی در کل بسته بندی هر دو دزدگیر، در حد خوب بازار بوده و میتواند در نگاه اول مشتری را به سمت خود جذب کند.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/baste.jpg”]

شکل ظاهری دو دستگاه Akitan و GMK

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/baste-2.jpg”]

تصویر دیگری از شکل ظاهری بسته بندی دزدگیر Akitan

 

نمای ظاهری و بدنه دستگاه:

هر دو دستگاه در بررسی های انجام شده، دارای کیفیت ساخت بدنه یکسانی هستند، البته شاید بتوان گفت شفافیت بدنه Akitan بیشتر جلوه دارتر میباشد تا بده دزدگیر GMK ، البته این را نیز بیان کنیم که هر دو بدنه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند، و دوام کاری هر دو بدنه در حد بسیار خوبی می باشد.

مورد دیگر در اندازه دستگاه می باشد که اندازه بدنه دزدگیر Akitan کمی کوچکتر و جمع و جور تر از دزدگیر GMK می باشد.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/ak-gm.png”]

نمای نزدیک از بدنه دو دزدگیر

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/akiii.jpg”]

نمای نزدیک از بدنه دزدگیر Akitan

نمایشگر دستگاه:

یک برتری دزدگیر Akitan نسبت به دزدگیر GMK ، وجود نمایشگر LCD به صورت ۲ سطره در Akitan و عدم وجود این نمایشگر LCD در GMK می باشد. دز دزدگیر GMK از یک نمایشگر ۷ سگمنت استفاده شده است که تغییرات را در آن نمایش میدهد. در صورتی که در دزدگیر Akitan، نمایشگر LCD کمی پیشرفته تر و متناسبتر می باشد.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/lcdd.jpg”]

 

برد داخل دستگاه:

هر دو دو دزدگیر Akitan و GMK از دو بخش برد الکترونیکی تشکیل شده اند. یک برد که بر روی بدنه زیرین وصل شده و برد کنترلی میباشد، برد دیگر به پشت درب دزدگیر وصل شده است که LCD و قطعات دیگر بر روی آنها سوار شده اند.

در تصویر زیر ، اندازه برد و متعلقات روی هر دو برد دیده میشود.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/borddd.jpg”]

در تصاویر زیر، هر دو برد به صورت جداگانه نمایش داده شده است:

برد دزدگیر Akitan

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/Akita-bbb.jpg”]

برد دزدگیر GMK

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/gmk-bbbb.jpg”]

هر دو برد از قطعات الکترونیکی تشکیل شده است که بر روی برد پیاده سازی شده اند. تنوع قطعات در حد معمول است، ولی در دزدگیر Akitan ، تعدد قطعات کمی پایین تر از دزدگیر GMK میباشد. و این شاید یک دلیل برای برتری دزدگیر Akitan باشد. چرا که ترفندهای برنامه نویسی ،و استفاده از قطعات متناسب، می تواند سرعت پردازش را بالا ببرد و این دلیل بر کاهش قطعات در روی برد دزدگیر میگردد. البته دزدگیر Akitan از یک برتری دیگری نسبت به کلیه دزدگیرهای موجود در بازار دارد که دلیل پایین آمدن تعداد قطعات را به ارمغان آورده است، و آن وجود پردازشگری متفاوت نسبت به دزدگیرهای مطرح بازار ، حتی دزدگیر Anik می باشد که به صورت کاملا حرفه ای توانسته نویز موجود در برد را کاهش دهد و دستگاهی بدون خطا را به ارمغان بیاورد. این بخش از توضیحات ، رد قسمتهای بعدی بررسی به صورت کامل ارائه خواهد شد

و اما برد دومی که از آن یاد شد، بر روی درب دزدگیر و در پشت ان قرار دارد که LCD و مدارات پردازشی دیگر بر روی آن قرار داده شده است. در تصویر زیر پشت درب روی بدنه دستگاه را میتوانید مشاهده کنید:

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/darb.jpg”]

در تصاویر زیر هر دو درب از نزدیک به نمایش گذاشته شده است:

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/ak-da.jpg”]

برد موجود در پشت درب دزدگیر Akitan

 

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/10/gm-ad.jpg”]

برد موجود در پشت درب دزدگیر GMK

همانطور که مشاهده کردید، اندازه برد در دزدگیر Akitan نسبت به دزدگیر GMK کوچکتر می باشد و این دلیل بر سبکی دستگاه AKitan نسبت به GMK می باشد.

 

نتیجه گیری نهایی:

هر دو دزدگیر از کیفیت ساخت خوب ، بدنه قابل قبول، بسته بندی شیک ، و اقلاه همراه متناسب با خود را دارا می باشند. دزدگیر Akitan از نظر شفافیت ، کمی برتری نسبت به GMK را دارا می باشد. از نظر اندازه برد، فرقی با یکدیگر ندارند، ولی در تعدد قطعات، دزدگیر Akitan از قطعات کمتری در برد خود استفاده نموده است. از نظر وزن دستگاه، Akitan وزن کمتری نسبت به دزدگیر GMK دارد.

در کل هر دو از نظر کیفیت و … ، در حد قابل قبول می باشد. با این شرایط میتوان به دزدگیر Akitan یک امتیاز مثبت ثبت نمود که با اینکه دستگاه تازه وارد بازار می باشد ولی موارد مهمی را در همان ابتدا برای رقابت خود با دزدگیر های مطرح بازار، در نظر گرفته و این گونه که معلوم است، با حمایت بزرگترین سایت دوربین مداربسته در ایران، می تواند جایگاه خوبی در بین سیستمهای دزدگیر در ایران داشته باشد.

از تولید کنندگان و برندهای دیگر در زمینه دزدگیر، درخواست داریم در صورت تمایل، اطلاعات محصولات و همچنین یک نمونه از محصول خود را به دفتر فروش سایت Ipmcctv ارسال نمایند تا دزدگیر Akitan را با دزدگیرهای تولیدی آنها بررسی و مقایسه نماییم.

قیمت:

از نظر قیمتی، دزدگیر Akitan در رنج قیمتی بسیار مناسبی نسبت به تمام رقبای خود در بازار دارد، حاشیه سود مناسب برای نصاب و مصرف کننده ، از جمله موارد مهم و در نظر گرفته شده تیم akitan جهت رقابت در بازار ایران می باشند.

 

آدرس سایت فروش این محصول:

www.ipmcctv.com

شماره تماس دفتر فروش و اعطای نمایندگی فروش این محصول:

 

[list icon=”momizat-icon-phone” ]021-66126233,02166947802,021-66947804[/list]

 


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]