ابتدا قاب زیر فرمان را باز نموده و سیم مثبت دایم را به سیم قرمز روی سوکت مشکی وصل می کنیم ،سیم نارنجی روی سوکت توسی را چیده و سیم های رله قطع کن را به طرفین آن می بندیم. سیم acc را هم به همین سیم سمت سوییچ می بندیم. سیم مشکی بدنه را به یکی از اتصالات بدنه پیچ میکنیم و سیم های راهنما را به کمک تستر یا اهم متر از سوکت زیر دسته راهنما مشخص نموده و سیم های راهنمای دزدگیر را به این سیم ها متصل می کنیم.

برای پیدا کردن سیم های تحریک قفل مرکزی سمند یونیت قفل مرکزی را از جای خود آزاد کرده و به کمک تستر شناسایی می کنیم ( اگر رله را جوری در دست بگیریم که خانه های مثبت و منفی سمت چپ ما باشد از سمت راست سیم خانه اول با تحریک منفی دربها را می بندد و سیم خانه چهارم با تحریک منفی درب ها را باز می کند بنابر این سیم های قفل مرکزی دزدگیر را به خانه های اول و چهارم از سمت راست رله قفل مرکزی وصل می کنیم). برای پیدا کردن سیم لادری در سمند معمولی رکاب سمت شاگرد را درآورده و در سوکت مشکی رنگ به سیم سبز کنار پین قفل کننده سوکت می بندیم این سیم لادری منفی لحظه ای چهار درب می باشد. قاب پلاستیکی کنار پای شاگرد را در آورده ۶ سری سوکت در دو ردیف می بینیم  سیم کرم بر روی سوکت قهوه ای مربوط به لادری صندوق عقب می باشد.

در سمند مالتی پلکس جای سیم ها کمی فرق میکند بدین صورت که در سوکت قهوه ای رنگ کنار پای شاگرد سیم سبز لادری منفی چهار درب، سیم کرم لادری صندوق عقب و در سوکت کرم رنگ سیم نخودی کنار سیم سفید ضخیم مربوط به صندوق پران می باشد در این گونه از سمندها لادری کاپوت جلو نیز توسط سازنده تعبیه شده که سیم آن را می توانید در ردیف سوکت های کنار پای شاگرد پیدا کنید.

توضیح پایانی: برای نوشتن این مطلب و درج محل صحیح سیم ها از نظرات و راهنمایی های آقایان علیرضا کاظم پور و میر حسن بهره فراوان برده ام بنابر این وظیفه خودم می دانم از این عزیزان کمال سپاسگزاری خودم را اعلام نمایم