ipmkala

توضیحات سیستم مداربسته آنالوگ :
این سیستم از بدوی پیدایش سیستم مداربسته بوجود آمده است به شکلی که تمامی تجهیزات و دوربینهای مداربسته این سیستم به صورت آنالوگ به هم متصل میشوند و کاربری این نوع سیستم مشکلاتی را همواره بوجود آورده است . از امکانات کمتر نسبت به سیستم دیجیتال بهره برده می شود . مشکلاتی از قبیل حجم بیش از اندازه کابل های ورودی به دستگاه مادر یا همان دستگاه دی وی آر DVR مشکلاتی چون افت و نویز تصویر در درازمدت ، ناتوانی دستگاه DVR برای انتقال تصویر مناسب و زنده ، کاستی های ماننده کنترل همزمان و مدیریتی مناسب و کاربردی برای دوربینهای مداربسته که تعداد آنها بالای ۲۰ دوربین می باشد و درآخر با وجود سیستم دیجیتال یا همان آی پی برای مراکزی بیش از ۲۰ دوربین این سیستم از طرف متخصصان توصیه نمی شود . در مورد چگونگی اتصالات این سیستم باید گفت دوربین های مداربسته هر کدام یک منبع تغذیه ۱۲ یا ۲۴ ولت و یک کابل آرجی ۵۹ که همان کابل تصویر می باشد را دارا می باشند که مستقیم این کابل به دستگاه دی وی آر (DVR) متصل میشود و دستگاه دی وی آر هم به یک مانیتور اتصال پیدا میکند . تمامی فرمان ها و دستورات ازطریق یک کنترلر انجام می شود و گردش دوربینهای مداربسته در حالت غیراتومات با یک کنترلر مجزا صورت میگیرد ، این کار برای دوربین های اندک جوابگو خواهد بود اما در تعداد بالا نمیتوان از تمامی امکانات دوربین به راحتی استفاده کرد . در بحث ذخیره سازی و آرشیو بندی دی وی آر ها در داخل خود هاردی را با گنجایشهای مختلف می توان برای آن انتخاب کرد ، با پر شدن هارد باید آن را پاک یا تعویض کنند و در صورت تعویض شدن در آرشیو نگهداری شود ، با فرمت های که دستگاه های دی وی آر ذخیره سازی میکنند می توان روی یک هارد ماهها به صورت فشرده تصاویر را ذخیره کرد و در صورت نیاز با دادن شماره دوربین وتاریخ و ساعت به مشاهده تصاویر پرداخت .
تعریفی از دوربین های مداربسته و تجهیزات شبکه دیجیتال :
مزایای استفاده از دوربین های شبکه و تجهیزات آن بر تمامی کاربرانی که با این سیستم کار می کنند آشکار هست ، تا حدی که مراکزی که از سیستم آنالوگ استفاده می گرفتند رو به این سیستم آوردند و تجهیزات خود را به روز کردند تا از امکانات بی شمار این سیستم بهرمند شوند . شما در نظر داشته باشید که برای کنترل قسمتهایی از یک مجموع نیازمند به این هستید که اپراتور های جداگانه انتخاب کنید طوری که هر اپراتور قسمتی از این مجموع را کنترل کند . در این سیستم مدیریت به آسانی این کار را انجام میدهد و درپایان هر فرد فقط قسمتی که به او سپرده شده است را کنترل میکند و به بخش های دیگر نمی تواند دسترسی داشته باشد . با این مقدمه به سراغ گفته های دیگر از آی پی میرویم . منظوراز تجهیزات شبکه بیشتر مبدل هایی هستند که کار تبدیل آنالوگ به دیجیتال یا انتقال داده ها به کامپیوتر را به عهده دارند . کل کار کنترل تجهیزات و دوربینهای آی پی را یک نرم افزار قدرتمند و بسیار کاربردی انجام می دهد . این خود به حفاظت فیزیکی و حجم دستگاه ها و رکهای تولید شده توسطه سیستم آنالوگ کمک می کند . مدیریت هر کجا در یک مرکز بزرگ که باشد می تواند دستوراتی منتقل و یا نقض کند ودیگر نیاز به جابجا شدن دستگاهها و تجهیزات در سیستم دیجیتال نمی باشد و تمامی فرمانها در شبکه میباشد . انتقال تصویر خود بخش مهمی از این صنعت است طوری که در ایران با خطوط اینترنتی پایین هم مدیران میتوانند در نبود خود در هرکجا که هستند مرکزخود را کنترل نمایند . در این راه سیستم دیجیتال کمک شایانی به مدیریت دارد ، چون تعداد دوربین های مداربسته زیاد میباشد حجم داده ها برای سیستم آنالوگ بسیار زیاد هست تا جای که امکان انتقال تصویر در بسیاری از موارد امکان پذیر نمی باشد ولی در سیستم دیجیتال این مشکل به طور کامل حل شده هست . مدیران از انتقال تصویر بخوبی استفاده میکنند و دستورات خود را از طریق اینترنت به راحتی منتقل مینمایند . از دیگر مزایای این سیستم باید گفت هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار پایین و اقتصادی ترنسبت به سیستم آنالوگ می باشد و قیمت این سیستم با مقایسه با سیستم آنالوگ بالاتر و اما اقتصادی تر می باشد . در مقایسه هزینه سیم و کابل این سیستم دیجیتال است که هزینه خیلی پایین تری نسبت به آنالوگ داراست . در مورد چگونگی اتصالات این سیستم باید گفت دوربینهای مداربسته دیجیتال را با یک کابل شبکه به یک دستگاه سوئیچر متصل میکنیم و دستگاه سوئیچر را هم با یک کابل شبکه به کامپیوتر وصل می کنیم . دستگاه سوئیچری که برای دوربینها انتخاب می شود به تعداد دوربینها بستگی دارد که شما در این سیستم استفاده می کنید . هزینه این سوئیچرها بسیار پایین هست و شما تنها هزینه ای که بیشتر از سیستم آنالوگ پرداخت میکنید هزینه تهیه دوربین شبکه هست که در حقیقت دو برابر دوربین آنالوگ می باشد و این را هم مد نظر بگیرید که هزینه سیم و کابل کمتری و هزینه دستگاه دی وی آر را هم نمی پردازید و از امکانات شبکه هم بهره مند خواهید بود .
سیستم آنالوگ و دیجیتال :
با تلفیق کردن این دو سیستم می توان گفت سیستمی بوجود می آید که از نظر اقتصادی تا حدودی میانه رو این دو سیستم میباشد . در بحث تجهیزات و نرم افزارها همان ابزاری استفاده می شود که در سیستم دیجیتال صورت گرفته است و تنها یک ویدیو سرور برای هر چهاردوربین باید تهیه کرد و مورد دوربینهای مداربسته همان دوربینهای مداربسته آنالوگ را مورده استفاده قرار داده است . در نظر داشته باشید این سیستم همان کارایی سیستم آی پی یا همان دیجیتال را برای شما مهیا میکند اما شما با استفاده از مبدلهای آنالوگ به دیجیتال ( ویدئو سرور ) میزانی بر حجم تجهیزات افزوده اید و سیم و کابل مصرفی شما هم همان سیم و کابل سیستم آنالوگ می باشد ، البته تا خود دستگاه مادر که یک سوئیچر نام دارد . از آن به بعد سیستم وارده شبکه می شود و از طریق کامپیوترهای که نرم افزار کنترل بر روی آنها نصب است کنترل و مدیریت میشود .

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]