برای اتصال دوربین IP به سرور یا کامپیوتر نیز می توان پس از انجام کابل کشی و مراحل اولیه که در بالا گفته شد. موقع اتصال کابل شبکه به سوئیچ POE خروجی سوئیچ را به سرور یا کامپیوتر مورد نظر متصل نمود.

آدرس IP پیش فرض دوربین را که معمولا در دفترچه آن یادداشت شده است را پیدا کنید. شرکت ها معمولا از یک IP پیش فرض برای تولید محصولات متنوع خود استفاده می کنند. در صورت پیدا نکردن این ادرس می توانید برای این منظور از نرم افزارهایی مانند IP Finder استفاده نمایید.

پس از پیدا کردن IP دوربین رنج IP کارت شبکه کامپیوتر را به رنج IP دوربین تغییر می دهیم. با استفاده از وارد کردن IP پیش فرض دوربین و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پیش فرض به منو تنظیمات دوربین وارد می شویم.

در تنظیمات دوربین IP آن را به رنج شبکه خود تغییر داده و رمز عبور پیش فرض را برای مسائل امنیتی تغییر می دهیم. سپس می توانید تنظیامات کارت شبکه را به تنظیمات قبلی باز گردانیم.

پس از انجام مراحل فوق اقدام به نصب نرم افزارهای نظارتی مدیریت تصاویر که معمولا توسط شرکت ها به کاربران خود ارائه می شوند می پردازیم.

شما می توانید با استفاده از این نرم افزارها از تمامی امکانات سیستم نظارتی خود استفاده نمایید. هر کدام از این نرم افزارها امکانات متنوعی را بر اساس شرکت سازنده در اختیار کاربر قرار می دهند.

همانطور که مشاهده کردید با کمی دانش مختصر برقی ، فنی و شبکه می توانید کار نصب دوربین های مداربسته IP را انجام دهید. سعی کنید کار نصب را با آرامش و صرف زمان مناسب انجام دهید تا مشکلی در مراحل نصب پیش نیاید.

منبع: Nezarati.ir


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]