درب اتوماتیک پارکینگ بزرگ‌ترین وسیله‌ی متحرک خانه است که در تمام ساعات روز و در تمام فصول سال از آن استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید درب اتوماتیک پارکینگ برای سال‌های طولانی به‌خوبی کار کند، باید برای نگهداری از آن وقت کافی بگذارید. این‌ها موارد ساده‌ای هستند که با رعایت آن‌ها، می‌توانید کاری کنید درب اتوماتیک پارکینگ‌تان سال‌ها بدون مشکل کار کند.

نگاه و گوش کنید

مهم‌ترین نکته در نگهداری از درب اتوماتیک پارکینگ این است که هر بار از آن‌ استفاده می‌کنید، حرکتش را تحت نظر داشته باشید و به صدایش گوش دهید. ببینید به آرامی و نرم حرکت می‌کند یا گیر دارد، به صدایش گوش دهید و به‌دنبال صدای جیر جیر یا خش خش باشید.

پیچ و مهره‌ها را سفت کنید

درب اتوماتیک پارکینگ به‌طور میانگین سالانه بیشتر از ۱۰۰۰ بار باز و بسته می‌شود. این یعنی مقدار زیادی حرکت و لرزش که ممکن است باعث شود پیچ و مهره سخت‌افزارهای درب اتوماتیک شل شوند. تمام پیچ و مهره‌ها را بررسی و سفت کنید.

بالانس درب اتوماتیک

اگر درب اتوماتیک پارکینگ بالانس نباشد، باز کننده‌ی درب باید بیشتر کار کند و در نتیجه عمرش کم‌تر می‌شود. پس از این‌که بازکننده را از درب جدا کردید، با فشار دست درب اتوماتیک را تا نیمه بالا دهید. اگر سر جایش نایستد یعنی فنر‌های درب اتوماتیک بالانس نیستند. بهتر است بالانس کردن فنرها را به تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید.

رولر‌ها را تعویض کنید

فرقی نمی‌کند رولرها از استیل یا پلاستیک باشند، باید آن‌ها را سالی دو بار بررسی و هر هفت سال یک بار تعویض کنید. البته این بیشتر به میزان استفاده از درب اتوماتیک بستگی دارد.

قسمت‌های متحرک را روغن‌کاری کنید

روغن‌کاری کردن قسمت‌های متحرک درب اتوماتیک، عمر مفید آن را سال‌ها افزایش می‌دهد و فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. برای زنجیر بازکننده و پیچ‌ها از روغن سفید لیتیوم استفاده کنید.

کابل‌‌ها را بررسی کنید

هیچ‌وقت نباید بدون احتیاط با کابل‌هایی که درب را باز و بسته می‌کنند بازی کنید. این کابل‌ها این‌قدر نیرو دارند که می‌توانند اعضای بدن‌تان را قطع کنند و شما را به کشتن دهند. بهتر است وضعیت آن‌ها را بررسی کنید و برای تعمیرشان یک تعمیرکار حرفه‌ای درب اتوماتیک به خدمت بگیرید.

وسایل عایق‌سازی را تعویض کنید

اگر عایق پلاستیکی پایین درب اتوماتیک شکننده شده یا ترک خورده، آن را تعویض کنید تا باد و باران وارد پارکینگ نشود. می‌توانید عایق‌های پلاستیکی را از فروشگاه‌های تجهیزات ساختمان خریداری کنید، فقط باید اندازه‌ی آن را به اندازه‌ی درب اتوماتیک پارکینگ تغییر دهید.

مکانیزم‌های ایمنی را بررسی کنید

در درب اتوماتیک بازشونده به‌سمت بالا دو مکانیزم ایمنی به کار رفته است، مکانیزم مکانیکی و فوتوسل. برای امتحان کردن مکانیزم مکانیکی، یک تکه چوب یا آجر را زیر درب اتوماتیک قرار دهید. وقتی درب در مسیر بسته شدن با شیء برخورد کند، به سمت بالا باز می‌گردد. برای امتحان کردن مکانیزم فوتوسل، درب را ببندید و پای‌تان را در میسر بسته شدنش نگهدارید. اگر مکانیزم فوتوسل درست کار کند درب به سمت بالا باز خواهد گشت.

ریل‌ها را تمیز کنید

مطمئن شوید ریل‌های دو طرف درب اتوماتیک تمیز هستند. تنظیمات اصلی ریل‌ها باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای درب اتوماتیک انجام شود.

درب را بررسی کنید

بررسی کردن درب یادتان نرود. درب‌های چوبی ممکن است پس از چند سال باد کنند یا پوست پوست شوند. درب‌های فلزی هم زنگ می‌زنند و باید سمباده و جلا بخورند. چند وقت یک بار درب اتوماتیک پارکینگ را با شوینده‌های همه کاره بشویید.

یادتان باشد درب پارکینگ قسمت بزرگی از نمای خانه را تشکیل می‌دهد. اگر خودتان وقت رسیدگی به آن را ندارید، با کسی برای انجام این کار به توافق برسید.

 

 

 


مشاهده محصول در فروشگاه ipmkala