همانطور که میدانید دوربین های مدار بسته(CCTV) همانند کامپیوتر تبدیل به یک نیاز در تمامی زمینه ها اعم از سازمانها، فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و… شده است.
در اینجا لازم به ذکر است که این سیستم فقط شبه حفاظت است و نه حفاظت به این دلیل که می توان با جلوگیری از جرم یا سرقت به هدف مورد نظر که حفاظت است و مانند دیگر لوازم حفاظتی ردیاب و نرده و آژیر به میزان قابل توجهی می توان از اینگونه رخدادها جلوگیری کرد.

حال آنکه همانند دیگر سیستم ها متکی به تامین برق دائم و با ثبات است و بدون آن تمامی سیستم ها و به خصوص دوربین مدار بسته از کار خواهد افتاد و با توجه به این موضوع که وقفه در نظارت و ضبط جنبه اصلی کار دوربین را مختل می کند، سپس کارکرد دائم هدف اصلی، و تامین برق مورد نیاز یک ضرورت است.
سیستم های یو پی اس موجود در بازار ایران که دارای گستردگی بسیاری نیز هست میتواند نیاز ما را به این گونه یو پی اس ها برطرف کند ولی می بایستی توجه کرد انتخاب هوشمندانه و صحیح بسیار مهم است.
چگونه انتخاب بهترین یو پی اس برای سیستم های دوربین مدار بسته(CCTV)
همیشه اولین سوال که پیش می آید این است که جهت سیستم های خود به چه پشتیبانی نیاز داریم؟
آیا می بایستی که بهترین ها و گرانقیمت ترین ها را داشته باشیم یا اینکه ساخت چه کشور و یا مارکی باشند؟!
همیشه و در همه موارد بهترین ها و گرانترین ها الزاما کاربردی ترین نیستند! باید در نظر داشت که جهت چه مصرفی چه وسیله ای و یا سیستمی مورد نیاز است.
حال اگر ما دارای سیستم ضبط تصویر (DVR) و دوربین مداربسته(CCTV) هستیم جهت پشتیبانی در زمان قطع برق شهر (BACK UP) نیاز به چه نوع یو پی اس داریم.
یو پی اس ها از لحاظ ساختار و طراحی به چند دسته تقسیم می شوند که شامل: Offline/ Online/ Line Interactive/ Double conversion/…
که بطور خلاصه همگی یک کار مشترک یعنی پشتیبانی از نیروی برق مورد نیاز در زمان بی ثباتی و یا قطع آن در یک زمان مشخص را انجام می دهند.
در اینجا می توان فورا ساده ترین، یعنی گرانترین حتما بهترین است را انتخاب کرد.
حال آنکه وقتی میبینیم ساختار فنی یک (DVR) قابل کارکرد با تمامی این سیستم ها است پس می بایستی در حین خرید توجه بیشتری به قیمت و زمان پشتیبانی کرد.
غالبا فروشندگان با اتکا بر اینکه شکل موج سینوسی (Sine Wave) و Online – Double Conversion
بهترین است حتی اجازه فکر کردن در مورد انتخاب های دیگر هم نمی دهند.
حال آنکه حقیقت با واقعیت تفاوت دارد!!!
حقیقت آن است که به راستی یک یو پی اس Line/On Double Conversion Sine Wave بهترین است ولی به جهت یک سرور HP با پاور دوبل آن یا یونیت دندان پزشکی یا روتر های مخابراتی و …
ولی واقعیت این است که یو پی اس Modify Sine Wave/ Line Interactive/ Off Line
شکل موج شبه سینوسی کاملا قابلیت کار با بیشتر سیستم های معمولی همانند DVR و دوربین ودار بسته (CCTV) و مانیتور و دزدگیر و مرکز تلفن و صندوق فروشگاهی و درب های اتوماتیک و… را دارند.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]