پایه دوربین مداربسته قطعه‏ ای است که به منظور نصب و قرارگیری صحیح دوربین مداربسته و قابلیت تنظیم زاویه دید مورد استفاده قرار می گیرد. پایه دوربین مدار بسته دارای انواع متقاوتی می باشد که با جنس های متفاوتی در بازار به فروش می رسد.

انتخاب پایه دوربین مداربسته بر حسب نیاز و محل نصب آنها توسط کارشناس نصب انتخاب می شوند. این پایه ها در ابعاد مختلفی قابل تهیه می باشند.

انواع پایه دوربین مدار بسته

پایه ها دارای انواع متقاوتی از نظر ابعاد و جنس می باشند که توسط شرکت های مختلفی ساخته و به بازار ارائه می شوند. این پایه ها در حالت کلی به دسته بندی های زیر تقسیم می شوند :

۱- پایه ثابت دوربین مداربسته

این پایه ها به منظور نصب دوربین به صورت ثابت مورد استفاده قرار می گیرند.

۲- پایه مفصلی دوربین مداربسته

این پایه ها برای نصب دوربین در محل های متفاوت به کار می روند. این پایه ها با استفاده از قسمت مفصل شکلی که بر روی آن قرار دارد به ما اجازه تنظیم زاویه دید مناسب را در جهت چپ و راست ( ۲ حالته ) و بالا ، پایین ، چپ و راست ( ۴ حالته ) را می دهند. در واقع این پایه ها اجازه تنظیم دستی زاویه دید را برای ما فراهم می کنند.

۳- پایه گردان دوربین مداربسته

این پایه ها برای نصب دوربین های مداربسته گردان (PTZ) مورد استفاده قرار می گیرند. این پایه ها از جنس مرغوبی باید برخوردار باشند تا بتوانند علاوه بر تحمل وزن دوربین در حرکت موتور دوربین های گردان دچار اشکال نشوند. این پایه ها دارای دو نوع گردان افقی و افقی عمودی می باشند.

البته پایه دوربین مداربسته در بازار با اسم های متفاوتی نیز شناخته می شود که این اسم ها بر اساس شکل ظاهری بر روی آنها گذاشته شده اند. ( خرچنگی و …)

این پایه ها توسط فروشگاه ها و شرکت های فروشنده محصولات نظارتی قابل تهیه می باشند.

منبع: Nezarati.ir

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]