هارد دیسک قابل نصب در DVR از نوع اینترنال – Internal (داخلی) و با سیستم ارتباطی SATA هستند. این هارد دقیقا مشابه هاردی است که در کامپیوترهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که هارد اکسترنال External (خارجی) برای ضبط دوربین مناسب نیستند و تنها می توان از آنها برای پشتیبان گیری انتخاب کرد.
سعی کنید تا حد امکان از بهترین کیفیت هارد دیسک برای ضبط سیستم مداربسته خود استفاده کنید. برای اطمینان از کیفیت هارد دیسک سعی کنید تنها هارد دیسک های برندهای معتبر را با گارانتی معتبر تهیه کنید.
قیمت هارد دیسک با توجه به ظرفیت و برند آن متغییر باشد. (برای اطلاع از ظرفیت مناسب هارد دیسک برای ضبط سیستم مداربسته این مقاله را بخوانید)

چطور ظرفیت مناسب هارد دیسک را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه به صفحه محاسبه میزان هارد مورد نیاز برای DVR مراجعه کنید.
میزان ظرفیت فیلم ضبط شده در هارد دیسک به چند عامل متفاوت وابسته است:

  • فرمت فشرده سازی: اولین این عامل های فرمت فشرده سازی دستگاه DVR است. امروزه بیشتر DVRها از فرمت H.264 که پیشرفته ترین فرمت فشرده سازی فیلم های مداربسته است استفاده می کنند.
  • روزولشن ضبط: طبیعتا هرچه رزولوشن تصویر شما بالاتر باشد برای ضبط آنها به ظرفیت بیشتری بر روی هارد دیسک خود نیاز خواهید داشت.
  • میزان حرکت در تصاویر: روش های فشرده سازی پیشرفته تصاویر از طریق پیدا کردن تصاویر مشابه به هم در یک توالی و حذف قسمت های مشابه ظرفیت فیلم ها را شدت کاهش می دهند. بنابراین وجود تغییرات سریع و دائمی در فیلم باعث افزایش ظرفیت فیلم های ضبط شده خواهد شد.
  • میزان فشرده سازی: روشهای فشرده سازی می توانند این امکان را ایجاد کنند تا با کمترین افت کیفیت ظرفیت فیلم های ضبط شده کاهش یابند. با این حال شما میتوانید از طریق کاهش بیشتر کیفیت تصویر ظرفیت فیلم های ضبط شده را کاهش دهید. طبیعتا این کار به قیمت از دست دادن بسیاری از جزئیات در تصاویر ایجاد خواهد شد.
  • طول زمان ضبط: هر قدر فیلم ضبط شده ما طولانی تر باشد به همان میزان به ظرفیت بیشتری برای ضبط آن نیاز خواهیم داشت. از طریق روش هایی مانند مکانیزم تشخیص حرکت یا Motion Detector میتوان زمان ضبط تصاویر را بدون از دست دادن قسمت های حساس و مورد نیاز به شدت کاهش داد.

منبع: tticctv


 [list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]