ipmkala

عوامل بسیاری در «دریافت تصاویر باکیفیت» توسط دوربین های مداربسته موثرند که یکی از آنها Image Stablization یا تثبیت کننده تصاویر می باشد.

وزش باد و برخورد آن به دوربین ها، تاثیر عبور قطار و حتی کامیون های سنگین، همه و همه باعث از دست رفتن فوکوس و در نتیجه دریافت تصاویری مبهم و بی کیفیت می شوند.

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که دوربین معروف و بلحاظ سخت افزاری، قدرتمندی را نصب کرده باشید اما از کیفیت تصاویر آن شما را راضی نکرده باشد. در صورتی که تمامی پارامترهای مهم اعم از جنس کابل، تغذیه مناسب و نحوه اتصال BNC را هنگام نصب رعایت کرده باشید، ممکن است وجود لرزش های هرچند خفیف، باعث از دست رفتن کیفیت تصاویر شده باشد.

اغلب کمپانی ها از تثبیت کننده تصویر دیجیتال استفاده می کنند که بسته به نوع برنامه نویسی، تاحدی موثر واقع می شود.

در این میان کمپانی AXIS سیستمی رائه کرده که توسط ژیروسکوپ و یک برنامه نرم افزاری ویژه، امکان تثبیت تصاویر و حذف لرزش را بصورت واقعی امکان پذیر نموده است.

به گفته اکسیس، برای اولین بار است که ترکیبی از یک سیستم مکانیکی و نرم افزاری برای تثبیت تصاویر دوربین های نظارتی استفاده می شود. تصاویر دوربین های دارای این فناوری، تاثیراتی مانند بلور شدن که اغلب براثر وزش باد بوجود می آید، را نخواهند داشت.

تاثیر این فناوری نه تنها در حذف لرزش بلکه در مواردی که نیاز به زوم روی تصاویر است، نمایان می گردد. این موضوع در برخی موارد اهمیتی حیاتی برای کاربران اینگونه سیستم ها دارد.

ناگفته نماند که استفاده از پایه های مناسب و قوی مهمترین تاثیر را در تثبیت تصاویر و حذف لرزش دارد و این فناوری مکمل آن خواهد بود.

[lightbox thumb=”http://mag.ipmcctv.com/wp-content/uploads/2016/05/channel-telegraaam.jpg” link=”https://telegram.me/ipmcctv”]