گیت فروشگاهی EM دارای در فرکانس کاری کمتر از ۱۰ کیلوهرتز کار میکند (معمولا حدود ۳ کیلوهرتز). به علت برخی ویژگی های فنی از جمله پایین بودن فرکانس، گیت ضد سرقت EM  به صورت تک پایه قابل نصب نمیباشد و حتما باید به صورت دوپایه نصب شود. همچنین آنتن های گیت EM میتوانند حداکثر ۸۰ سانتی متر از ورودی را پوشش دهند. (برد موثر) . به علاوه ابعاد آنتن های این نوع گیت حدود ۱۵۰ x 80 x 10 سانتی متر است  که ابعاد عرضی آن (۸۰ سانتی متر) در مقایسه با گیت های RF و گیت های فروشگاهی AM   رایج در بازار حدود دو برابر است و از این جهت در تمام فروشگاه های هدف، قابل نصب شدن نیست. به علاوه پایین بودن برد موثر سیستم EM، باعث محدود شدن کاربرد های آن شده است. اما نقطه قوت گیت های ضد سرقت EM، لیبل EM است که به علت کوچک بودن و ساده بودن ، کاربرد های به خصوصی را داراست.

یکی از کاربرد های گیت حفاظتی EM  برای محافظت از اشیایی همچون طلا و جواهر است. لیبل EM به دلیل پایین بودن فرکانس کاری گیت امنیتی EM ، میتواند عملکرد بهتری نسبت به سایر گیت های ضد سرقت فروشگاهی در مجاورت اشیای فلزی داشته باشد. به علاوه این لیبل قابلیت فعال و غیر فعال شدن دارد و از این بابت کاربرد وسیعی در محافظت از کتابها در کتابخانه ها دارد. یک کتابخانه را در نظر بگیرید که تو سط گیت های EM محافظت میشود(گیت کتابخانه ای). لیبل های EM درون شیرازه کتابها جاسازی شده است. قبل از اینکه شخص، کتاب را تحویل بگیرد، کتابدار مشخصات کتاب را در کامپیوتر ثبت میکند و سپس با قرار دادن کتاب بر روی دستگاه غیر فعال ساز(Deactivator)، اقدام به غیر فعال ساختن لیبل جاسازی شده داخل شیرازه کتاب میکند و سپس کتاب را به شخص متقاضی تحویل میدهد. هنگامی که کتاب به کتابخانه باز میگردد، کتابدار بعد از تحویل گرفتن و ثبت مشخصات در کامپیوتر، لیبل  EM جاسازی شده در کتاب را با قرار دادن کتاب بر روی دستگاه Reactivator دوباره فعال میکند و به قفسه باز میگرداند. چنانچه کتاب بدون اجازه کتابدار خارج شود، به علت فعال بودن لیبل جاسازی شده در کتاب، گیت EM نصب شده در خروجی کتابخانه آلارم میدهد و کتابدار را از این خروج غیر مجاز باخبر میسازد.

به علت پایین بودن بیش از حد فرکانس کاری گیت EM نویز پذیری آن در محیط های فروشگاهی به شدت بالاست به طوری که منابع تغذیه سوئیچینگ از هر نوع میتوانند باعث تضعیف شدید و از کار افتادن عملکرد این گیت شوند. همچنین به طور طبیعی آلارم های خطای این گیت نسبت به انواع دزدگیر های فروشگاهی AM و RF بالاست.

از جمله ویژگی های دیگر دستگاه EM مصرف توان بالای آن است که در حالت استاندارد مصرفی در حد  ۳۰۰ تا ۵۰۰ وات دارد.

در گیت های EM  ساز و کار تشخیص تگ ها بیشتر بر اساس back scatter آلیاژی از فلز است که درون لیبل EM قرار دارد به همین علت ممکن است بعضا اشیای فلزی به خصوص که همراه افراد است با اینکه تگ نیست، اما باعث آلارم خطای دستگاه شود.

گیت EM به علت تشخیص امواج تگ با حالت back scatter، دارای مدارات پیچیده تری میباشد و از این بابت دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به AM و RF است و طبیعتا هزینه تعمیر و نگهداری آن بالاست.


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]