در بخشهای گذشته به نسل جدید دوربین های مدار بسته اشاره کردیم,این دوربین ها ما بین دوربین های آنالوگ و تحت شبکه می باشند یعنی کیفت تصویر دوربین های تحت شبکه را دارند ولی از بستر انقال تصویر آنالوگ استفاده می کنند.

در این بخش می خواهیم به بیان کامل روش کار این دوربین ها صحبت کنیم.

دوربین های نسل جدید که معمولا با نام های HDSI یا HD با Turbo HD معرفی می شوند.این نامها هر کدام از طرف شرکت سازنده دوربین نام گذاری شده اند و در واقع یک کار را انجام می دهند و از یک کیفیت برخوردار هستند.

در بازار بیشتر با نام دوربین های HD معروف هستند.این دوربین ها دارای کیفیت های بالایی نسبت به دوربین های آنالوگ برخوردارند و از قیمت بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ ,ولی در عین حال کیفیت آنها واقعا قابل مقایسه با دوربین های آنالوگ نیستند.

روش کار این دوربین ها به این صورت است که دوربین دارای یک کانورتور داخل خود می باشد که سیستم انتقال تصویر را از آنالوگ به صورت صفر و یک انتفال می دهد.در طرف دیگر دستگاه DVR نیز دارای همان کانورتور می باشد و صفر و یک ها را به حالت اولیه بر می گرداند.

دوربین های HD باید حتما دارای دستگاه DVR مخصوص به خود باشند تا شما بتوانید تصاویر را مشاهده کنید در غیر این صورت اگر دوربین ها را به دستگاه DVR معمولی وصل کنید هیچگونه تصویری نمی توانید داشته باشد.

منبع: aryadidcctv.com


[list icon=”momizat-icon-bullhorn” ]کلیـک کـنید و به کـانال مجلـه در تلگــرام بپیـوندید[/list]